به گزارش صفیر گیلان،مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه ما امسال افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی را در دهه فجر با حضور استاندار گیلان در شهرستانهای گیلان داشتیم تصریح کرد: در دهه نور امسال در مجموع۴۸ پروژه با ۱۳۲ کلاس درس با زیربنای بالغ بر۳۱۸۴۰مترمربع با اعتبار هزینه شده به مبلغ ۱۸۵ […]

به گزارش صفیر گیلان،مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه ما امسال افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی را در دهه فجر با حضور استاندار گیلان در شهرستانهای گیلان داشتیم تصریح کرد: در دهه نور امسال در مجموع۴۸ پروژه با ۱۳۲ کلاس درس با زیربنای بالغ بر۳۱۸۴۰مترمربع با اعتبار هزینه شده به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال تحویل دانش آموزان و مردم فهیم استان گیلان می شود.

مهندس دقیق مدیر کل محترم نوسازی مدارس استان گیلان در گفتگو با برخی از اصحاب رسانه از بهره برداری ۱۶پروژه آموزشی و۲۰پروژه استاندارد سازی گرمایشی و ۱۲ پروژه آسفالت محوطه مدرسه همزمان با چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: حضور استاندار گیلان را در برخی شهرستانها در مراسم افتتاح نقطه امیدی بود و  ما امیدواریم این روند با حمایت خیران و مسئولان ادامه دار باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف گفت: انقلاب اسلامی، عزت آفرین و تأثیرگذاری آن در جهان بی نظیر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در ادامه گفتگویش با اشاره به پروژه های افتتاحی استان در دهه مبارک فجر امسال افزود: ۱۶ پروژه آموزشی با اعتبار بیش از۹۰ میلیارد ریال در شهرستان های استان در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مهندس دقیق تصریح نمود:علاوه بر این تعداد پروژه ها که شامل ۱۲ فضای آموزشی با ۵۹ کلاس درس،دو سالن ورزشی،بازسازی زمین ورزشی و احداث کانون فرهنگی تربیتی با اعتباری بالغ بر۹۰میلیارد ریال می باشند، آسفالت محوطه ۲۰مدرسه با اعتباری بالغ بر۷۵ میلیارد ریال و۱۲ پروژه استاندارد سازی سیستم‌ های گرمایشی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیاردریال نیز در دهه مبارک فجر افتتاح شد.

وی افزود؛ پروژه شش کلاسه شهید باهنر روستای اباترشهرستان صومعه سرا با حضور دکتر سالاری استاندار استان گیلان،دکتر مقدم معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار،،فرماندار شهرستان صومعه سرا و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود:این پروژه باشش کلاس درس دارای آزمایشگاه،کتابخانه،اتاق کامپیوتر،نمازخانه، اتاق اداری و زمین فوتبال چمن مصنوعی با ۴۰۰مترمربع در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان و با مشارکت ارزشمند بنیاد معظم برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره )احداث و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در چهلمین سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان اظهار کرد؛همزمان با سفر «دکترمصطفی سالاری» استاندار گیلان به شهرستان آستارا، دو پروژه آموزشی در این بندر مرزی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه هنرستان فنی و حرفه ای ۱۲ کلاسه دخترانه فاطمیه، نخستین پروژه ای بود که با حضور مسئولان استان گیلان در آستارا افتتاح شد، ادامه داد: برای این پروژه در مجموع ۲۱ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال هزینه شده است.

مهندس دقیق، مساحت عرصه این پروژه را ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: مساحت اعیان آن ۱۸۶۵ متر مربع است و در آینده ای نزدیک دانش آموزان جهت ادامه تحصیل به آن منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: چند سالن آزمایشگاهی و کارگاهی در کنار سالن اجتماعات و نمازخانه ای مزین به نام شهید «مصطفی احمدی روشن» دراین واحد آموزشی احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در بخش دیگر سخنان خود مقاوم سازی و بهره برداری از مدرسه شهید داود مسعود پی را دیگر پروژه افتتاح شده شهرستان در این دهه مبارک دانست و گفت: این مدرسه ۶کلاس درس دارد که برای مقاوم سازی آن مبلغی بالغ بر۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

ایشان با اشاره به اینکه پروژه ۹کلاسه پسرانه متوسطه اول زنده یاد محمدرضا اقدامی همزمان با دهه مبارک فجر باحضور دکتر علی اوسط اکبری مقدم معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان،جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و دوتن از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از دیگر پروژه نوسازی مدارس گیلان بود گفت: این آموزشگاه درزمینی حدود ۵۰۰۰مترمربع با زیربنای بالغ بر هزار و ۴۸۴متر مربع دارای سالن ورزشی به متراژ۵۴۲ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمین که توسط وراث زنده یاد اقدامی اهدا گردیده بود احداث شده و تنها دبیرستان پسرانه متوسطه اول در شهر می باشد که دارای امکانات وفضای مناسب از جمله سالن ورزشی وبوفه مجزا می باشد.

مهندس دقیق مدیر کل محترم نوسازی مدارس استان گیلان از افتتاح مدرسه ۶ کلاسه باباطاهر نصرت آباد حویق در شهرستان تالش با زیربنای۶۲۰مترمربع و باهزینه ده میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال با مشار کت بنیاد معظم برکت ساخته شد و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور استاندار محترم گیلان، و جمعی از مسئولین محترم شهرستانی و استانی افتتاح گردید.

ایشان از افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پروین اعتصامی املش با زیربنای۱۲۴۶ مترمربع و باهزینه ۱۴ میلیاردریال مقاوم سازی و تکمیل شده و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور استاندار محترم گیلان، معاونت محترم عمرانی استانداری گیلان و مدیر کل محترم نوسازی مدارس استان و جمعی از مسئولین محترم شهرستانی و استانی افتتاح گردید.

وی در پایان تصریح نمود: در دهه نور امسال در مجموع۴۸ پروژه با ۱۳۲ کلاس درس با زیربنای بالغ بر۳۱۸۴۰مترمربع با اعتبار هزینه شده به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال تحویل دانش آموزان و مردم فهیم استان گیلان شد و انشاءالله این روند ادامه دار باشد تا ما شاهد حضورتمامی دانش آموزان گیلانی در مدارس مجهز باشیم.

image_2019_2_24-7_25_0_251_ZuF image_2019_2_24-7_24_59_920_MTO image_2019_2_24-7_24_58_990_ojl image_2019_2_24-7_24_58_251_7BD image_2019_2_24-7_24_57_475_ejF image_2019_2_24-7_24_57_92_cw5 image_2019_2_24-7_24_56_462_KcS image_2019_2_24-7_24_54_855_XF9 image_2019_2_24-7_24_56_107_WuG

IMG_7699

DSCN4429 IMG_7719