اختصاصی/صفیر گیلان؛دکتر علی کرمی متخصص مسائل بیولوژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله  ظهر امروز  پرفسور علی کرمی در همایش روز بسیج جامعه زنان و جشنواره اسطوره‌های صبر در سالن شهدای ناجا که با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان و سرهنگ بایرامی مدیر کل حفظ و نشر اثار دفاع مقدس  و سرهنگ […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛دکتر علی کرمی متخصص مسائل بیولوژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله  ظهر امروز  پرفسور علی کرمی در همایش روز بسیج جامعه زنان و جشنواره اسطوره‌های صبر در سالن شهدای ناجا که با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان و سرهنگ بایرامی مدیر کل حفظ و نشر اثار دفاع مقدس  و سرهنگ توشه برگزار شد  با تبریک میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به سبک زندگی اسلامی تأکید داشته که شایسته است همگان آن را با دقت بخوانند.

کرمی با بیان اینکه من به شدت در قبال گفتمانم حاضر به مناظره هستم گفت: حوزه سلامت حوزه جدی است و نگاه دشمن امروز در این حوزه بیشتر از جنگ فرهنگی و جنگ نظامی است.

وی افزود:دوست دارم در آینده برنامه ها و جلسات و نشستهایم را  بیشتر با بانوان داشته باشم گفت:رهبری به سبک زندگی و تغییر ارزشها در گفتمان خود در بند هفت اشار داشته است.

و یگفت: و من می گویم غرب چه برنامه هایی برای زنان ما در حوزه سلامت چیده که نیازمند روشنگری است.

دکتر کرمی به حضور خود در کشور دانمارک اشاره و افزود: من در این کشورهای غرب زندگی کردم و در لیست کشورهای توسعه یافته سازمان ملل این کشور  بالاست که این دروغ بزرگی است.

وی نیروهای نظامی و انتظامی، ارتشی و  بسیج ،نیروی مقتدر سپاه و غیره که مقتدارانه تهدیدات دشمنان را رصد می کنند بسیار ارزشمند و خوشایند خواندو  گفت: نگرانی رهبر از آقازاده ها و نفوذیهای درونی و انهایی که چشمشان به دست دشمن است می باشد.

وی تجارت امروز دشمن را در حوزه سلامت خواند و گفت:کشور دانمارک پایتخت سرطان کره زمین است و علت هم در این کشور که شیرینی و کیکش معروف است در این کشور بد می خورند و این کشور پیشرفته در میزان آمار مبتلا به سرطان  بالا است زیرا بیشترین مصرف گوشت خوک و مشروبات را دارد..

دکتر کرمی  دنیا را با تغییرات خواند و گفت: امروز بیماریها تغییر یافته سل ،طاعون و وبا نداریم  و شاخص این توسعه واکس است در حالی که در کشور ما بسیجیان با موتور رفتند و ۱۶ ساله ما یک فلج اطفال نداریم در حالی که در افغانستان کودکان ژهار دست و پا راه می روند.

متخصص مسائل بیولوژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله  گفت:  ما در دهه ۵۰ ورود کردیم ما در برخی آمارها که نیاز است بگم  چون دغدغه رهبری هم هست ما امروز ازدواج سفید داریم که این اصلا” خوب نیست.

وی افزود: دختران و پسران روز مادر هدیه نیاز نیست فقط احترام و قدر شناسی این خواسته تمام پدران و مادران ایرانی است.

دکتر کرمی سلامت خود را در آغوش گرفتن مادر خواند و گفت: من ۶۱ سال عمر دارم ولی تا امروز یادم نمی اید که پایم را جلوی پدر و مادر دراز کنم و موفقیت من از دعای مادر است و من هر وقت ایشون من علی جان صدا می کند من می گم جان مادر و مادر من امروز با سن بالا همه ی خانواده را دور هم جمع می کند.

ایشان گفت: مادر من هیچ سوادی ندارد ولی ۸ فرزند استاد دانشگاه تربیت کرده است و من استاد دانشگاه می شناسم که پدر و مادر استاد ولی فرزند بی احترامی می کند..

مادران شهدای گیلان عمارها تربیت کردند

وی افزود: جامعه ای به سمت نابودی سوق داده می شود که در آن جامعه برای زن ارزشی قائل نشوند.

کرمی با اشاره به اینکه  مادران محترم گیلان چه تربیت کردند مادران سه شهید و هشت هزار شهید و مدافعان حرم  و عکس شهدا را در خیابانها نگاه کنید گفت: مادرا افتخار نمی کنید  و آیا می دانید به نام شما سوره است.

دکتر کرمی  گفت: این سرداران که مثل عمار مقابل دشمن ایستادند و مورد تهدید  هستند و ذره ای نمی هراسند و ما ارزشها را می دانیم

وی افزود: ارزش انسان در امریکا به پول و شهرت است و باید در آنجا زندگی کنید تا ببینید در این کشور چه می گذرد کارتون خوابها در این کشور زیادند در حالی که انقلاب به ما عزت داد و ما حق انتخاب داریم و در انتخابات آزاد شرکت می کنیم.

متخصص مسائل بیولوژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله  با بیان اینکه  امروز در کشور خودم آزادم و عزت دارم گفت: من در آن کشورها زندگی کردم و چیزی جز ذلت ندیدم.

وی خود را نسل اولی انقلاب خواند و گفت: امروز من ناراحت هستم و برخی چیزها برام آزار دهنده است و امروز دشمن دختران و مادران ما را هدف گرفته است.

دکتر کرمی گفت: دشمن از مهد کودک شروع کرده و رقص و پایکوبی را به جای قرآن جایگزین و امروز ما می بینیم که در خیابانهای ما چه می گذرد و برخی مردان ما امروز در خیابانها موذب هستند.

کرمی فرهنگ ایرانی اسلامی را با قدمت ۵ هزار ساله خواند و گفت: امریکا با قدمت ۳ هزار ساله چنین می تازد پس حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

ایشان تغییر در افکار و رفتار و آرامانها  و ارزشها و توهین به ارزشهای اسلامی ،توهین به خانواده شهدا را از اهداف دشمن خواند و گفت: من دلم  می خواهد اقشار بسیج  و بیسج اساتید و فرماندهان نظامی و انتظامی،اساتید دانشگاه و  صحبت کنم و خانواده ها باید غذای سالم بخورند و بسیجیان ما در حول هفت محور علم و پژوهش،معنویت و اخلاف،حوزه اقتصاد،عدالت و مبارزه با فساد،عزت ملی،استقلال و ازادی،عزت ملی و روابط خارجی و اخری…. رهبر می گوید حرفهایی دارم که بعدا” خواهم گفت.

دکتر کرمی افزود:همه باید پشت سر رهبری بسیج شویم و در مقابل جهان کفر بایستادی چنانکه ایستادید ایرانی را در هر کشور می بینند اقتدار  و ابهت می بینند و این یک عزت است.

وی افزود: گام دوم ما تمدن سازی اسلامی است و ما علم و طب سنتی اسلامی و ایرانی خود را افزایش خواهیم و علم صادر خواهیم کرد به دنیا و ….

ایشان دشمن ضربات زیادی به ما زده و در تلاش است تا از راه دیگر به ما اسیب برساند و دشمن امنیت و سلامت ما را هدف گرفته واین نیاز به جهاد همگانی و هوشمندان می طلبد و چشم ما به جوانان است دارد.

دکتر کرمی گفت: دشمن به سلامت ما هدف گرفته سلامت تو مادر و خواهر سلامت فرزند و همسر و سلامت روانی و اجتماعی توست و سلامت خانواده توست پس به سلامت خود توجه کن.

وی رعایت هفت بند را عامل سلامت خواند که شامل  یک غذا که غذا هم در سلامت جسم و روح اثر دارد و ما هزاران حدیث در مورد غذا و اینکه چه می خورید داریم.

وی بی غیرتی را از حرام خوری خواند و گفت:ورزش و تحرک امروز در جامعه کم است و ورزش و تحرک عامل سلامت است.

سوم ؛استرس و اضطراب که عامل بد خوابی است و ما امروز اختلال خواب داریم و کلینیک های خواب ما امروز با انبوه جمعیت همراه است.

دکتر کرمی با بیان اینکه امروز اشپزخانه پر از وسایل الکترونیکی است ولی ارامش و سلامت ما از بین رفته گفت: ایمان در خواب و خوراک سالم نقش دارد و ما امروز در مورد روستاها  فقط در حد اینکه نوستالژی است حرف می زنیم

وی افزود: نیایش و نماز مهمترین عامل سلامت است و نماز خود را خوب بخوانید و کم غر زدن و این یک آسیب است.

دکتر کرمی بخش دیالیز را  که خدا قسمت هر کس نکند و دیالیزی التماس برای کلیه می کند و قلبی که میزند و تو حواست نیست و میلیونها تومان قیمت آن است و امروز این موبایل یک آسیب و جاده عامل قتل و سکته عامل مرگ و ما به سلامت خود هیچ فکر نکردیم.

وی به سرطانها اشاره به اینکه این  اسلاید نگران کننده است و من نمی خواستم در همایش روز زن و مادر در  گیلان این را نشان دهم که رتبه سرطان در گیلان رتبه یک است گفت:بالا بودن میزان سرطان در استان گیلان و مازندران سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی باقیمانده و همچنین محصولات ترا ریخته و آلودگی آب از عوامل ایجاد سرطان محسوب می‌شود.

به سلامت خود فکر کنید کمترین میزان زاد ، ولد _در گیلان بالاترین رتبه سالمندی و بیشترین تصادفات جاده ای و سال ۹۸ که نقشه برای شما کشیدند و سر کرده این تدارک در رشت سخنرانی و در لاهیجان سخنرانی کرد و این یک نقشه بود برای شما پس مواظب باشید.

افزایش تخت بیمارستانی ، بیمارستان و داروخانه توسعه نیست

شما خانمها همان قدر که برای خرید موبایل و کامپیوتر دقت می کنی  و یک هفته تحقیق می کنی در غذا دقت کن زیرا سرطان در رشت و گیلان در حال افزایش استو کلین های رشت پر است از بیماران سرطانی است.

وی گفت:اینکه امار بدید تخت بیمارستان  زیاد شده یعنی توسعه است من می گم نه هر جا بیمارستان و داروخانه و  … زیاد شد یعنی وضع شهر خوب نیست یعنی مریض زیاد  هر جا زندان تعطیل و مدرسه و دانشگاه زیاد شد توسعه است.

افتخار نکنیم به ساخت بیمارستان زیاد فرهنگ غرب با بیمار تجارت می کند و سیستم و تجهزیات توسعه نیست و امروز سنتها در رشت نابود و فسفود زیاد شده و خانه های سنتی خراب و ساختمان غربی زیاد شده است و این جای تاسف دارد.

ما امروز توالت در وسط حال داریم و این اضطراب ایجاد می کند و در دانشگاه مهندسین ما با معماری غرب بیشتر آشنا و معماری اسلامی کم رنگ شده و درس دادن درس غربی است..

وی افزود: نون سفید یعنی کبد چرب یعنی مرک و دقت را زیاد کنید امروز قند و نمک و شکر و چربی شده استرس و مرگ ایرانیها و مصیبت ایرانی ها  و مادرها دقت کنید زیرا امروز هزینه یک باطری قلب ۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: نوشابه سنتی را ممنو و به جای چای خارجی چای ایرانی بخورید و مافیای واردات چه کار می کند با مردم گیلان که در سوپر مارکت ها برنج و چای خارجی ارائه می شود.

بیایید سال نو تغییرات ایجاد کنیم به جای شیرینی چرب شیرینی سنتی خودتان را به میهمانان بدهید در سفره خود سادگی داشته باشید و ۱۰ نو غذا سر سفره نذارید.

دکتر نوری در جمع صدها بانو و مادر گیلانی و مادران و همسران شهدا در سالن ناجا گفت: عید را عید تحول کنید و دید و بازدید را زیاد کنید و فرهنگ اصیل ایرانی را ترویج دهید تا سلامت خانواده را داشته باشید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج)  تاکید کردخانم ها قدر  و قیمت سلامتی خود را بدانند اگر چه دلار ۴ هزار تومانی را برخی ها برای  سود خود کردند ۱۵ هزار تومان تا سی تی اسکن و آنژیوگرافی  و دستگاه مدرن سونوگرافی در بیمارستانها کار کند توسعه نیست  این افزایش برای این است تا چرخه بعضی ها بچرخد تا مافیا زباله به خورد ما بدهد و با بیماری تجارت کند.

وی چرخش چرخه بیمارستان را در بیمار کردن افراد خواند و گفت:بیمه امروز به وزارت بهداشت بدهکار و وزیر استعفا و وزیر دیگر که وزیر نیست و اصلان سواد ندارد مادر بدانید در مصرف خود صرفه جویی کنید .

استاد دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه‌الله (عج) نقش علما و روحانیون اساتید دانشگاه را در ترویج سبک زندگی اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: غذای سالم و غذای سنتی و ارگانیک مصرف کنید گوشت ماهی را جایگزین سایر گوشت‌ها کنید، قند و نمک و چربی را از سفره‌های خود کم کرده و فشارهای عصبی و نان سبوس‌دار بخورید.

وی افزود: ما اصراف گر هستیم و در زباله ما هزاران چیز قابل مصرف پیدا می شود و ما بارها گفتیم مراقب خود باشید فریب تبلیغات را نخورید و هر سخنرانی را نپذیرید.

تهیه و تنظیم //زلیخا صفری راسته کناری

image_2019_2_28-5_7_34_952_7ze image_2019_2_28-5_9_58_564_5EM

image_2019_2_28-5_4_2_159_Qgq image_2019_2_28-5_2_41_321_oMT image_2019_2_28-5_1_49_405_GFX image_2019_2_28-5_1_10_796_mAa image_2019_2_28-5_0_46_272_dGZ image_2019_2_28-5_0_29_730_m1A image_2019_2_28-4_59_6_988_fSk image_2019_2_28-4_59_30_949_1oy image_2019_2_28-5_0_2_23_bqk image_2019_2_28-4_58_5_787_wKy