اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار فومن با بیان اینکه برای استقبال از نوروز ۱۰ کمیته رابرای استقبال از مسافران در نوروز ۹۸ در برنامه داریم  گفت: ما از این کمیته ها برنامه میخواهیم و دبیری این کمیته ها با میراث فرهنگی است. قاسم نژاد در جلسه ستاد تسهیلات سفر و شورای ترافیک گفت:کمیته خدمات حمل و نقل که اداره […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار فومن با بیان اینکه برای استقبال از نوروز ۱۰ کمیته رابرای استقبال از مسافران در نوروز ۹۸ در برنامه داریم  گفت: ما از این کمیته ها برنامه میخواهیم و دبیری این کمیته ها با میراث فرهنگی است.

قاسم نژاد در جلسه ستاد تسهیلات سفر و شورای ترافیک گفت:کمیته خدمات حمل و نقل که اداره راه و شهرسازی مسئولیت این کمیته را دارد باید در بحث ورود و خروج مسافران بیشتر ورود  و استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی در هفته اول و هفته پایانی و امکانات حمل و نقل و اتوبوس توسط این کمیته  تامین شود.

ایشان همچنین به کمیته خدمات امداد و نجات با مسئولیت هلال احمر،کمیته خدمات انتظامی و امنیت ،کمیته هماهنگی دهیاریها و شهرداری ها ،کمیته برنامه ریزی و آمار،کمیته خدمات اسکان و رفا ء،کمیته نظارت و تنظیم بازار به ریاست صنعت و معدن،کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات،کمیته خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست،کمیته اطلاع رسانی تبلیغات و فضای مجازی اشاره و گفت: این کمیته ها با برنامه ریزی و نشست برنامه ارائه دهند.

ایشان به ظرفیت شهرستان اشاره و افزود: برای نوروز ۹۸ ما هزاران مسافر را خواهیم داشت که می توانند مستقر در مراکز رفاهی و خدماتی  در شهرستان که با ۴۰۰۰ تخت در هتل ها و مراکز گردشگری و غیره که قابل استفاده برای مسافران است بهره ببرند..

فرماندار فومن از ۱۸ دفتر اطلاع رسانی مسافر کاشانه خبر داد و گفت: در فومن و ماسوله این دفاتر نصب شده و انتظار افزایش این دفاتر را به ۳۰ تا ۳۵ داریم تا راحت تر خدمات بگیرند.

درخواست فرماندار فومن از رئیس میراث فرهنگی فومن اینکه کسانی که در این شهر در این دفاتر کار و ۳۰ سال است حقوق از دولت می گیرند و کم کار هستند  از چرخه مدیریت دفاتر خارج شوند تا زمینه کار برای جوانان فراهم شود و میراث با آموزش این افراد  را جایگزین کنند.

قاسم نژاد با بیان اینکه فردی که ۳۰ سال کار کرده و از دولت حقوق می گیرند عادلانه نیست که دوباره در این کار باشند گفت:آموزش و پرورش  با اطلاع رسانی دقیق توسط مسئول این کار مدارس را که آماده پذیرایی مسافر است خدمات و سیستم گرمایش و دیگر خدمات فراهم شود.

ایشان احترام به جامعه فرهنگی را بیشتر از دیگر قشرها خواند و گفت: تمیزی این ۱۷ مدرسه مد نظر باشد و این مدارس ۱۷ گانه و خانه معلم و اردوگاه بیش از ۱۶۵۰ مسافر را می تواند پذیرش کند.

وی سالن ورزشی آموزش و پرورش را نیز یکی دیگر از ظرفیتها خواند و گفت:متاسفانه سالن های ورزشی آموزش و پرورش شهرستان بیشتر خصوصی است و نمی توان زیاد روی آن برنامه داشت.

فرماندار فومن خواستار شد تا با هماهنگی با اداره ورزش و جوانان  سالن انقلاب برای زمانی که مسافر زیاد است به طور اماده باش استفاده شود.

وی از اداره صمت خواست ضمن تشدید بازرسی ها از واحد های خدماتی و تجاری با همکاری تعزیرات و سایر نهادهای نظارتی نسبت به تامین آرد مورد نیاز برای نانوایی ها بخصوص نانوایی های کشیک اقدام کند.

فرماندار فومن اداره صنعت و معدن  را موظف کرد تا با همکاری سایر ادارات در بحث نانوایان و بازار نظارت بیشتر و نانوای کشیک مشخص شود تا میهمانان به مشکل نخورند و نانوای کشیک در بحث ارد حمایت شوند.

قاسم نژاد با بیان اینکه  مراکز عرضه مواد خوراکی باید مورد نظارت بهداشت باشد گفت:سلامت میهمانان برای ما بسیار مهم است .

ایشان به بانکها نیز اشاره و افزود:بانکها پول کافی در خود پرداز داشته و مشکلات خود پرداز را رفع و تلفنی برای اطلاع رسانی داشته باشند.

وی بحث مدیریت زباله و پسماند را مهم خواند و گفت: مناطق گردشگری و روستا و راهها از زباله پاکسازی شود زیرا زباله منظر بدی دارد که باید از بین برود.

فرماندار فومن مکان شهرداری فومن برای چادر زدن مسافر و اسکان مسافر در مسیر بازار و کمربندی شهید شکوری و پارک مفاخر که یک ظرفیت دیگری است  باید این فضا بازدید و بررسی شود تا محلی برای استقرار مسافر با تمهدات امنیتی و انتظامی باشد.

ایشان تاکید کرد: با نصب پرده ،چادر زدن را در مناطق و مکان غیر از مکانهای مشخص شده را ممنوع اعلام  و نیروی انتظامی نیز ورود کنند و شهر ماکلوان هم برای استقرار مسافر مکانی داشته باشد.

قاسم نژاد گفت: انداختن سفره هفت سین را از هر سه شهردار می خواهم و ورودی شهر کنار ایستگاه هلال احمر و نیروی انتظامی و عرضه صنایع دستی بسیار مهم است و عرضه صنایع دستی برای من خیلی مهم است.

ایشان تصریح کرد؛سفره هفت سین باید بزرگ و با المان های مشخص سفره هفت سین ایرانی ها باشدو برای مسافر جذاب و دیدنی و حداقل ۱۰ متر باشد.

قاسم نژاد در مورد برشور اطلاع رسانی گفت:ما سه شهردار و ۹ هتل و مسئول دفاتر گردشگری کمک کنند تا مراکز شناسانده شود و تبلیغی برای مجموعه داران بوم گردی و غیره باشد.

فرماندار فومن تاکید کرد؛رئیس میراث فرهنگی بیشتر ورود کند و از مناطق بوم گردی که در دهه فجر افتتاح شد به عنوان یک اسپانسر بهره بگیرد و با هماهنگی خبرنگاران برخی هتل ها و مناطق  رامعرفی کند.

ایشان تصریح کرد: برشور چاپ نمودند و شهرداریها با چاپ برشور و بنر رستورانها و مهمان پذیرها و ایستگاهای پذیرای مسافر   و مراکز خدماتی را بیشتر معرفی کنند.

فرماندار در پایان خواستار شد تا ایده های نو برای نوروز ۹۸ ارائه شوند و راههای روستایی و مسیر تردد گردشگر اماده و شن ریزی و پاکسازی مسیر  کنند.

وی از خبرنگاران خواست تا خدمات و اقدامات مدیران را رسانه ای کنندو من درنشست از خبرنگاران تقدیر خواهم داشت.