صفیر گیلان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: خداوند متعال ظلم انسان به هم‌نوعانش را بزرگترین گناه می‌داند. امام جمعه موقت بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری افزود: کمیته امداد نهادی است که رویش یافته […]

صفیر گیلان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: خداوند متعال ظلم انسان به هم‌نوعانش را بزرگترین گناه می‌داند.

امام جمعه موقت بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری افزود: کمیته امداد نهادی است که رویش یافته انقلاب اسلامی است و در مسیر خدمت به مستضعفان تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده با اشاره به رحلت آیت‌الله مومن(ره) خاطرنشان کرد: این عالم وارسته تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و در جایگاه‌های مختلف و متعددی پشتیبان انقلاب و ولایت بود.

وی ضمن تشریح و تبیین بیانیه “گام دوم انقلاب” مقام معظم رهبری تصریح کرد: بیانیه “گام دوم انقلاب” یک سند راهبری برای پیشبرد امور انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه عموم مردم، مسئولان و به ویژه جوانا قرار گیرد.

امام جمعه موقت بندر انزلی توجه به مسئله کسب علم را یکی از اصلی‌ترین بندهای بیانیه مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: سرعت دستیابی نظام اسلامی به مسائل علمی باید روز به روز بیشتر شود و تغییر دولت‌ها در سرعت این امر خلل ایجاد نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده با بیان اینکه مجموعه‌های دانش‌ بنیان می‌توانند بن‌بست‌های علمی کشور را باز کند خاطرنشان کرد: حضور جوانان در مجموعه‌های دانش‌ بنیان تاثیر فراوانی در دستیابی نظام اسلامی به پیشرفت‌های علمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها موظف هستند تا ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی را در جامعه رواج دهند تصریح کرد: متاسفانه امروزه وجدان اخلاقی در جامعه در حال کمرنگ شدن است.

امام جمعه موقت بندر انزلی با اعلام اینکه امروز دشمن در تلاش است تا از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی به کشور ضربه بزند افزود: مسئولان باید به جای توجه به خارج، به دنبال عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باشند‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده با بیان اینکه حضور مردم در صفوف خرید گوشت یخ‌زده باعث ننگ و خجالت است عنوان داشت: اگر مسئولان کشور در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد حرکت کنند این مشکلات رخ نمیدهد.

امام جمعه موقت بندر انزلی با بیان اینکه مبارزه با فساد نیازمند حضور یک فرد انقلابی است خاطرنشان کرد: فردی که خودش ضعف دارد و پرونده او سفید نیست نمی‌تواند در مقابل فساد بایستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده ایجاد و تقویت کارآمدی دستگاه‌های نظارتی را عامل تقویت مبارزه با فساد دانست و افزود: ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی سبب کاهش فساد در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به ایران و ملاقات وی با مقام معظم رهبری اظهار داشت: این ملاقات پاسخی محکم به یاوه‌گویی‌های آمریکا بود و میزان نفوذ و قدرت نظام اسلامی را نشان داد.

امام جمعه موقت بندر انزلی با انتقاد از استعفای وزیر امور خارجه عنوان داشت: استعفای وزیر امور خارجه و بازگشت وی به کار باعث شد تا حضور رئیس جمهور سوریه در ایران تحت‌الشعاع قرار داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان تصریح کرد: مقام معظم رهبری لازمه پیشبرد امور کشور را حضور مسئولان انقلابی، ساده‌زیست و خادم دانستند.

وی خدمت به مستضعفان را یکی از وظایف یکی مسئول در طراز انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید خودشان را خادم ملت بدانند.

امام جمعه موقت بندر انزلی با بیان اینکه انحراف در خدمت توسط مسئولان، خیانت به مردم است عنوان داشت: فلفسه وجودی مسئولان در نظام اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایران عقیده با انتقاد از موضع‌گیری رئیس جمهور در مقابل مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قانون جمهوری اسلامی جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رسمیت می‌شناسد و هیچکس حق ندارد در مقابل قانون بایستد.

وی با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها خاطرنشان کرد: امروز مردم از مسئولان دستگاه‌های نظارتی توقع دارند به وضعیت افزایش بی‌رویه قیمت‌ها رسیدگی کنند‌.