اختصاصی/صفیر گیلان؛مرتضی نورسته پیش از ظهرامروز در نشست خبری اعزام کاروان‌های راهیان نور که در سازمان بسیج دانشجویی گیلان برگزار شدبا اشاره به اینکه امسال حدود ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان استان گیلان به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می‌شوند گفت:راهیان نور راهی برای تثبیت روحیه خط شکنی و مقابله با جنگ نرم است. وی با […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛مرتضی نورسته پیش از ظهرامروز در نشست خبری اعزام کاروان‌های راهیان نور که در سازمان بسیج دانشجویی گیلان برگزار شدبا اشاره به اینکه امسال حدود ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان استان گیلان به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می‌شوند گفت:راهیان نور راهی برای تثبیت روحیه خط شکنی و مقابله با جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه ۱۹ کاروان دانشجویی از مجموع ۶۵ دانشگاه استان گیلاندر  دانشگاه‌های آزاد رشت،دانشگاه فنی پردیس تهران، انزلی، صومعه سرا، تالش ،فومن،و سایر دانشگاه‌ها اعزام می شوند، افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور از ۲۴ بهمن آغاز و در ۲۸ اسفند ماه با اعزام کاروان علوم پزشکی به پایان می یابد.

ریاست سازمان دانشجویی گیلاناز  اعزام جمعیت ۶۰ درصدی دانشجویان دختر به مناطق عملیاتی خبر داد و افزود: کاروان‌های اعزامی در این مدت از یادمان‌های اروند، ذوالفقاری، شلمچه، طلاییه، حورالعظیم، فکه، یادمان شهید باقری، دوکوهه، فتح المبین و پاسگاه زید بازدید می کنند.

نورسته بابیان اینکه مسئله ایمنی اتوبوس‌ها و دانشجویان مورد توجه و نگاه ویژه مسئولان اجرایی راهیان نور است گفت: این اردوها حداکثر شش روزه بوده و یک توقف نیم روزه در قم و جمکران انجام می شود که در این اردوها ۱۲ راوی و ۱۰ روحانی حضور دارند.

ایشان بیشترین اعزام کاروان راهیان نور را از دانشگاه‌های آزاد خواند و تصریح‌کرد: اعزام کاروان راهیان نور دانشگاهی از سال ۹۵ در غالب قرارگاه ملی شهید علم الهدی ساماندهی و مشارکت تمامی دانشگاه‌ها در حال اجرا است و در استان گیلان با ریاست رئیس دانشگاه گیلان و دبیری بسیج دانشجویی استان انجام می شود.

ریاست سازمان دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه ما اعزام راهیان نور عیدانه نداریم گفت: اعزام اردوهای جهاادی  ایام عید، به ویژه  اردوی جهادی از ششم فرودین سال آینده با محوریت آبرسانی در یکی از روستاهای شهرستان رودبار آغاز می شود.

نورسته  در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلالن در خصوص هزینه های اعزام دانشجویی به راهیان نور گفت: هزینه اعزام هر نفر دانشجو ۴۵۰ هزار تومان است که بخش زیادی از این هزینه توسط سپاه استانی، ۱۰ درصد توسط دانشجویان و ۶۰ درصد به‌وسیله دانشگاه ها و باتوجه به توان مالی آنها تامین میشود که البته دانشجویانی که توان پرداخت ۱۰ درصدی را ندارند و تمایل به حضور در این فضا را دارند تخفیفاتی در نظرگرفته می شود. .

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و با تاکید بر اعزام ۱۰ درصد از جمعیت دانشجویان تا پایان برنامه ششم بنا به ابلاغیه وزیر علوم، تصریح کرد؛ بسیج دانشجویی با روحیه جهادی مانع گره خوردن مشکلات مالی  اعزام کاروان‌های راهیان نور است.

وی با بیان اینکه برای اثر گذاری بیشتر مقوله راهیان نور ما مسابقه عکاسی با موضوع فضاهی رویت شده توسط دانشجو و نیز مستند سازی و گزارش نویسی را داریم گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور مهمترین و موثر ترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم و اتصال دانشجو با فرهنگ ایثار و شهادت است.

ایشان با بیان اینکه استارت راهیان نور از فضای دانشگاها  و توسط دانشجو زده شد گفت: بیشتر مدیریت و برنامه ریزی ها در راهیان نور با بچه های دانشجو است و دانشجویان بسیجی با روحیه خط شکنی کارها را از گره خوردن بیرون و این روند ادامه دار است.

تنظیم/زلیخا صفری

 

image_2019_3_2-1_40_22_453_Mwp image_2019_3_2-1_39_43_554_ath image_2019_3_2-1_39_16_929_Dwo