به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ وزیر راه و شهرسازی از کلید خوردن ۲ پروژه خط آهن شمال به جنوب خبر داد. به نقل از صداو سیما محمد اسلامی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: پروژه قزوین – رشت و رشت آستارا جز حلقه‌های مفقوده کریدور شمال به جنوب بوده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ وزیر راه و شهرسازی از کلید خوردن ۲ پروژه خط آهن شمال به جنوب خبر داد.

به نقل از صداو سیما محمد اسلامی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: پروژه قزوین – رشت و رشت آستارا جز حلقه‌های مفقوده کریدور شمال به جنوب بوده که با همت دست اندرکاران مربوطه طی سالهای اخیر، امروز به ثمر نشسته و آماده افتتاح آن هستیم.

او از کلید خوردن ۲ پروژه دیگر پس از افتتاح قزوین – رشت خبر داد: پروژه‌های خط آهن رشت – آستارا و دیگری رشت بندر کاسپین و بندرانزلی دو پروژه‌ای هستند که پس از افتتاح خط آهن رشت – قزوین کلید خواهند خورد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق زمان بندی‌های انجام شده، پروژه رشت – بندر کاسپین در سال آینده به بهره برداری می‌رسد پروژه انزلی هم حدود ۲ سال به طول می‌انجامد.

اسلامی گفت: پروژه آستارا نیاز به حدود ۴۸ ماه کار و تلاش دارد که باید در قطعات هشت گانه ای که تعریف شده آغاز عملیات گردد.

وزیر راه و شهرسازی از جزئیات جلسه با همتای آذربایجانی اش خاطرنشان کرد: مذاکرات مفصل و مؤثری داشتیم. پیشتر هم در پروژه آستارا – آستارا با جمهوری آذربایجان همکاری داشته‌ایم.