اختصاصی/صفیر گیلان؛سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری که به همراه هیات دولت به استان گیلان سفر کرده است، به نمایندگی از رئیس جمهور در جلسه شورای اداری فومن شرکت کرد. وزیر دادگستری در این جلسه با بیان اینکه ما در نظامی مبتنی بر اصول دینی زندگی می کنیم اظهار داشت: کار ما در اداره کشور، دشوارتر […]

 اختصاصی/صفیر گیلان؛سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری که به همراه هیات دولت به استان گیلان سفر کرده است، به نمایندگی از رئیس جمهور در جلسه شورای اداری فومن شرکت کرد.
وزیر دادگستری در این جلسه با بیان اینکه ما در نظامی مبتنی بر اصول دینی زندگی می کنیم اظهار داشت: کار ما در اداره کشور، دشوارتر از دیگر نظام ها است زیرا ما علاوه بر رعایت مر قانون مر دین را نیز رعایت می کنیم.
آوائی با اشاره به شرایط حاکم بر کشور بر لزوم پرهیز مسئولین از دامن زدن به دعواهای سیاسی تاکید کرده و افزود: ما باید با الگو قرار دادن رفتار بزرگان در مواجهه با مخالفین خود، بدانیم که اگر دلها را به هم گره بزنیم و قدر موقعیت خود را بدانیم، موفق خواهیم بود.

image_2019_3_6-11_31_37_722_OVv

وزیر دادگستری  با اشاره به اینکه امروز مردم توان مدیران و مسئولان را در رساندن خدمات و زیر ساختها از جمله برق،گاز و راه می بینند گفت:مهمترین اشکال وارده بر مجموعه مدیریت خودمان  و قوه قضاییه نداشتن برخورد خوب با مردم است  و ما بیشتر سعی می کنیم نقش ارباب و رایت را بازی کنیم  و برای دلجویی کمتر وقت می گذارید که این اشکال است.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی هستیم و برای مقابله با توطئه دشمنان باید شرایط همدیگر را درک کرده و نگاهها را با ایمان تنظیم کنیم تصریح کرد: فخر ما نوکری به مردم است و این توفیقی بزرگ است و باید تلاش کنیم تا وسیله ای برای حل مشکلات مردم باشیم و خوشبختانه امروز مسئولین کشور همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته اند.

وزیر دادگستری شهدا  را انسانهای شریف و زرنگ و عاقل خواند و گفت: برخی افراد  در سمت  های مختلف در کشور  خوردند و رفتند یعنی خود را زرنگ فرض کردن در حالی که زرنگ نبودند بلکه با مال حرام شرف و دین  خود را فروختند و به خانواده خود نیز با دادن مال حرام رحم نکردند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه  ما  امروز در خطر هستیم گفت:بخاطر جایگاهی که داریم و  اطمینانی که به خود داریم بیشتر مورد لغزش  و متکب گناه خواهیم شد .

اوایی  با تذکر به مجموعه مسئولان و مدیران گفت:من از دعوای مسئولان ناراحت می شوم زیرا در این شرایط وقت این کار را نداریم و این خوراک دادن به دشمن است.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه جایی که دل به هم گره بخوردموفق هستیم و موفقیت بیشتر است گفت: موفقیت نشانه  مسیر درست رفتن  است  و قدر موقعیتها را بدانیم  زیرا خوش به حال انانی می شود که  بعد از بازنشیتگی با اسایش بروند .

ایشان  فرماندار و نماینده را  نماینده دولت  و حاکمیت خواند و گفت:دولت شما هستید شما می توانید مردم  را به هر سمتی که تمایل داشته باشید ببرید پس ،شما از من چیزی نخواهید  زیرا شما نمابنده و فرماندار وضع کشور را می دانید و در جریان امور هستید.
وی از مسئولان و مدیران خواست تا وسیله ای برای حل مشکلات مردم باشند و من  امروز بی وفایی ها را می بینم در حالی که انصاف خوب است  و شاید من در جمع وزرا ء جز کم کارانش باشم  ولی برخی از وزرا  بیش از ۱۵ساعت با ایثارگری کار می کنند و گاهی ۳شب پیامک می فرستند و درخواست دارند.

وی حمایت همگانی را نیاز روز جامعه خواند و گفت:امروز دشمن خبیث می خواهد ما را به جان هم بیاندازد  ولی  شما شرایط همدیگر را درک کنید و نکاههایتان را با ایمان تنظیم کنید.
وزیر دادگستری در ادامه برنامه های سفر خود به استان گیلان به شهرستان شفت رفت.

//زلیخا صفری راسته کناری