به گزارش صفیر گیلان؛همزمان با سفر ریاست جمهوری به گیلان وزیر جهاد کشاورزی نیز با هیئتی وارد گیلان شد و در چندین برنامه افتتاحی و بازدید میدانی از بخشهای تولیدی و کشاورزی گیلان پرداخت. مزرعه چوب با ۲۴۲ هکتار وسعت در تالش به بهره برداری رسید مزرعه بزرگ تولید چوب و نهال با ۲۴۲ هکتار […]

به گزارش صفیر گیلان؛همزمان با سفر ریاست جمهوری به گیلان وزیر جهاد کشاورزی نیز با هیئتی وارد گیلان شد و در چندین برنامه افتتاحی و بازدید میدانی از بخشهای تولیدی و کشاورزی گیلان پرداخت.

مزرعه چوب با ۲۴۲ هکتار وسعت در تالش به بهره برداری رسید

مزرعه بزرگ تولید چوب و نهال با ۲۴۲ هکتار وسعت با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در بخش مرکزی شهرستان تالش استان گیلان به بهره برداری رسید.

مهندس حجتی؛ وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهوری روز پنجشنبه در آئین افتتاح مزرعه بزرگ تولید چوب و نهال تالش، مشکلات مجریان طرح های زراعت چوب این شهرستان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد و به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، چند اصله نهال میوه کاشت.

 اجرای این طرح از سال ۶۹ در سطح ۲۴۲ هکتار با کاشت درختان توسکا و صنوبر آغاز و محوطه طرح حصارکشی شده است.

همچنین در سطح ۱۳۳ هکتار از این طرح جنگلکاری شده است و دوره بهره وری و برداشت محصول از مزرعه، ۱۰ سال طول خواهد کشید.

شایان ذکر است: ۵۴ هزار نهال در این طرح غرس شده و تاکنون برای اجرای آن، ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.بازدید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از شرکت تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان خاویار مروارید قروق تالش از دیگر برنامه وزیر جهاد در تالش بود.

بازدید وزیر محترم جهادکشاورزی از مزرعه تولید نهال توت سالم واستاندارد شهرستان فومن استان گیلان

صبح روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۱۲/۱۶ مهندس حجتی؛وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تولید نهال توت سالم واستاندارد شهرستان فومن استان گیلان  بازدید به عمل آوردند.

مهندس حجتی گفت:درراستای سیاست احیا وتوسعه نوغانداری در استان گیلان و تامین نهال های مناسب رقم سازگار در مناطق مختلف کشور (کن موجی) بااستفاده از یارانه نهال در عرصه ای که از سوی شرکت ابریشم ایران به این منظور اختصاص یافته، سالانه نهال سالم واستاندارد تولید می شودوبه استانهای متعدد برای توسعه و احیا باغات موجود ارسال می گردد.
ایشان افزودند:امسال هم باتوجه به سیاستهای ابلاغی وزارت جهادکشاورزی قریب به ۲۵۰ هزار اصله نهال سالم واستاندارد تولید شده که به زودی برای انتقال آن به استانهای مختلف کشور اقدام خواهد شد
وی افزود:این میزان تولید نهال توت با اعتباری بالغ بر دو هزار و پانصد میلیون ریال به منظور تولید نهال سالم توت واستاندارد تحت نظارت کمیته نهال استان از سوی سازمان جهادکشاورزی گیلان انجام می شود. ۹۷/۱۲/۱۶
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

 مرغدارن باید وارد عرصه توزیع شوند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید مرغداران که خود فروشگاه مرغ دارند این کار را شروع کرد.

مهندس حجتی در جمع مرغداران در صومعه‌سرا اظهار داشت:در حوزه ابریشم برنامه‌های خوبی از توتستان گرفته تا آموزش و تولید نخ پیش بینی شده است و با وجود آسیب‌های حاصل از نرخ ارز و مشکلات اقتصادی در این زمینه قیمت ابریشم به قیمت منطقی خود نزدیک‌تر شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کردتا کی می‌خواهیم از دلالی‌ها گلایه کنیم باید با همکاری یکدیگر نهاده‌های مرغ توسط خود مرغداران تهیه شود تا صنعت مرغداری پایدار شود و راهی جز این نیست.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی فقط در مزرعه نیست و باید در حوزه تولید کشاورزی زنجیره‌وار کار کنیم افزود: امکانات و توانمندی‌های زیادی در حوزه کشاورزی داریم و باید مثل شهرستان‌هایی چون رفسنجان که مرغداران خود فروشگاه مرغ دارند این کار را شروع کرد.

مهندس حجتی با بیان اینکه عرضه مرغ از ابتدا تا انتها به‌صورت زنجیره تعریف شود و منابعی که متعلق به مردم است با قیمت قابل قبولی در اختیارشان قرار گیرد گفت: زمینه زراعت چوب که بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است ۵سال است که در گیلان در حال پیگیری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بخش منابع طبیعی تاکنون کاملا آماده نبود اما امروز آماده است تا از این طریق درآمد منطقه را با تقویت زراعت چوب افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود نهال‌های سریع الرشد منطقه، قیمت چوب و آب و خاک مناسب با عزم جدی می‌توان موانع را از سر راه زراعت چوب برداشت گفت: صنعت زراعت چوب می‌تواند ارزش افزوده را به ارمغان آورد.

مهندس حجتی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی امانت‌دار مردم هستیم و باید به بهبود آن کمک کنیم گفتاز طریق زهکشی مناسب اراضی گلخانه‌ای می‌توان مانند کشور هلند به مهد گل تبدیل شد که این امر مستلزم کار و فعالیت هماهنگ در این حوزه است.

کاشت درخت توسط رئیس جمهوری در رشت

مزرعه چوب با 242 هکتار وسعت در تالش به بهره برداری رسید

بازدید وزیر محترم جهادکشاورزی  از مزرعه تولید نهال توت سالم واستاندارد شهرستان فومن استان گیلان