اختصاصی/صفیر گیلان؛ دکتر سید علیرضا آوایی ، مقام عالی وزارت دادگستری در ورود به شهرستان عالم پرور شفت با همراهی مسوولین به مسجد جامع شهر شفت رفتند و با نثار گل یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را گرامی داشتند و در ادامه با خانواده شهید اسماعیل ذبیحی دیدار و گفتگو نمود و سپس در جلسه شورای […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ دکتر سید علیرضا آوایی ، مقام عالی وزارت دادگستری در ورود به شهرستان عالم پرور شفت با همراهی مسوولین به مسجد جامع شهر شفت رفتند و با نثار گل یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را گرامی داشتند و در ادامه با خانواده شهید اسماعیل ذبیحی دیدار و گفتگو نمود و سپس در جلسه شورای اداری شهرستان حاضر شدند.

 محمدرضا محسنی فرماندار شفت در ابتدای  این نشست به تشریح توانمندی های شفت در بخش های کشاورزی ، صنعت و گردشگری پرداخت و در ادامه به  مطالبات مهم این شهرستان و طرح های در دست اجرای دولت در آن  اشاره نمود .

محسنی:شفت یکی از ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور محسوب می شود

وی با بیا اینکه گیلان در ماه پر برکت رجب و آستانه تحول بهار طبیعت میزبان دکتر روحانی رییس جمهور اسلامی ایران است افزود : خرسندیم امروز میزبان مقام عالی وزارت دادگستری در شهرستان عالم پرور شفت هستیم .

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه این شهرستان  مهد عالمان و بزرگان دینی چون آیت الله میرزای شفتی و حجت الاسلام آقا سید محمد باقر شفتی است افزود : مردم شهرستان شفت در طول انقلاب و سال های دفاع مقدس ۲۵۰ شهید و ۳۷۵ جانباز و آزاده را تقدیم نظام اسلامی نموده اند .

محسنی با اشاره به اینکه شهرستان شفت بالغ بر ۵۴ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۳ هزار نفر از این تعداد در روستاها زندگی می کنند افزود : شفت روستایی ترین شهرستان استان گیلان است که می تواند ظرفیت و فرصتی ویژه برای توسعه باشد .

فرماندار شفت در ادامه به توانمندی های شهرستان شفت  در تولید برنج ، چای ، ماهیان گرم آبی و سردآبی ، گوشت سفید  وقرمز و دیگر محصولات کشاورزی و دامی اشاره و افزود : ۱۲۲ واحد صنعتی در شهرستان شفت وجود دارد که ۶۳ واحد از این تعداد فعال هستند .

وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت با داشتن امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع)  مامن گردشگران مذهبی و مسافران است افزود :  در راستای رونق گردشگری و تحقق سیاست های ابلاغی دکتر سالاری استاندار گیلان در بوم گردی از ۳۶۰ واحد هدف گزاری شده برای شهرستان شفت تا کنون ۳۱۰ واحد آماده دریافت تسهیلات شده اند .

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شفت در سال ۱۳۷۴ از بخش به شهرستان تبدیل شد و بیش از ۲۳ سال از رویداد می گذرد افزود : با همه تلاش ها و خدمات در طول این مدت شفت یکی از ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور محسوب می شود و نیازمند نگاهی ویژه برای توسعه و آبادانی است .

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های راه ، آب شرب  ، برق و مخابرات شهرستان شفت  در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار داشته است افزود : از ۹۵ روستای شهرستان شفت ۸۳ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند و ۱۳ روستای دیگر به دلیل قرار گرفتن در محدود سد لاسک گازرسانی نشده اند و اکنون پس از ۱۲ سال و صدور  مجوز سد لاسک بایستی اجرایی گردد .

فرماندار شفت پروژه راه ارتباطی ملاسرا-شفت-زنجان را یکی از  طرح های مهم این شهرستان برشمرد و افزود : فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در حال اجرا  و برای تکمیل به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است  .

وی ادامه داد : مسیر شفت تا زنجا ن فاز دوم این پروژه است که نیازمند تشریک مساعی دستگاه های ذیربط برای تدوین و تکمیل طرح مطالعاتی آن است .

 فرماندار شفت با بیان اینکه طرح مطالعات ساماندهی فاضلاب شهر شفت تکمیل شده و در انتظار دریافت ردیف اعتباری است افزود : شهر شفت دارای ۹ کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی است  که به سمت رودخانه ها هدایت می شود .

وی به مجتمع آدینه حضرت محمد(ص) شهرستان شفت نیز اشاره و افزود : ساخت این مجتمع ۲ هزار متر مربعی در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع از سال ۸۱ آغاز شده و تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

محسنی در پایان گفت  انسجام و همگرایی مسوولین شهرستان شفت سبب ایجاد فضایی سازنده در این شهرستان شده است .

آوائی:دلسوزی و ولع مدیران شفت را در بیان مشکلات دوست داشتم

 وزیر دادگستری در شفت با بیان اینکه زیاد تمایل ندارم که وقت شما را بگیرم اما در دیدار با این خانواده محترم و مادر بزرگوار شهید دریافتم که شهدا نگاهشان برای خدمت گذاری به گونه ای دیگر بود و ما نیازمند آن هستیم تا مروری بر رفتار و گفتار و کردار این عزیزان داشته باشیم.

 آوائی با بیان خاطره ای گفت: به دیدار جانبازی رفته بودم و ایشان را می شناختم و سالهاست روی تخت و توان پایین آمدن نداشت با آن حال از دیدن ما تکانی به خود داد و گفت: اگر چه  توان بلند شدن ندارم ولی تنی برای رفتن روی مین  رفتن دارم و این نگاه خالصانه برای خدمت است.

وزیر دادگستری  با بیان اینکه شکر نعمت اثارش بهره گیری برای خود ادمها است گفت: از مطالعه کتاب  تا  زکات و زکات تا  ابرو  برای خدمت گذاری بهره ببریم و برای بندگان خدا کاری ماندگار انجام دهیم چونانکه شهدا رفتند تا ما امنیت داشته باشیم.

 وی عید نوروز  را عیدی برای رفع خستگی  از کار و تلاش یک ساله خواند و گفت:کمک به ایتام، دید و بازدید  و مهربانی و نشاط را برای این ایام در برنامه خود داشته باشید زیرا  اگر  ایام خوب سپری شود چند ماه شارژ روحی خواهیم شد  ولی اگه بد سپری کنیم تا پایان سال بد خواهیم گذراند.

آوائی خواستار شد تا همگان کمک کنیم عید را به کام همدیگر  شیرین کنیم  و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور پلیس با انحام خدمت تصادفات را کم کنیم  و هر که در توان و وسع خود موثر باشیم.

ایشان خطاب ه مدیران ادارات و مسئولان استانی و شهرستانی حاضر در این نشست گفت: ما توقع داریم دیکران برای ما  کار کنند و  خودمان یک قدم برنداربم که این اشتباه است و  یک قدم برای ثواب و اینکه عید را برای همه شاد کنیم  و شاد کردن  دلهای  غمگین و خوبی کردن  نتیجه اش باریدن خوشی برای ادم  از در و دیوارهاست و توصیه من اینکه امتحان کنید این راه و روش را و نتیجه بگیری.
وزیر دادگستری در شفت تصریح کرد:انهایی که مخلصانه خدمت کردند خدا به انها کمک و امروز ما قدرت،اختیار،ابرو،اعتماد نظام و ملتی صبور که منتظر خدمت هستند را داریم و  چه لذتی بالاتر از مفید بودن، احساس مفید بودن کردن و ایینکه سفره باز برای خدمت برای شما مدیران باز است.

وی از نماینده و فرماندار تقدیر کرد و گفت؛شما حق دارید مشکلات را بگید زمانی مسئول ثبت احوال بودم به نوبخت گفتم رسم  است وقتی مسئولی را دعوت می کنیم مشکلات را بگیم و  مشکلم را  که رده حقوقی پرسنل ثبت احوال و در  در رده اخر هستند را بیان و ایشان هر چه توانست کمک کرد  ومن از دلسوزی و ولع در گفتن مشکلات خوشم امد و شما از آن جمله افراد بودید که مشکلات را صریح بیان کردید.
وی افزود: این شهرستان با آنچه گفتید بسیار محروم و در رده  شهره های کمتر توسعه یافته  است در حالی که استانهای بسیار برخوردار بیش ازاستانهای محروم می نالند، و حتی  بسیاری مناطق از پهنای باند می نالند.
وی تاکید کرد:شما باید منطبق بر توان دولت مشکل را مطرح کنید ولی تجربه نشان داده که  بیش از دو مشکل را مطرح کنید چیزی حل نمی شود مشکلی که توسط دولت قابل حل باشد را مطرح کنید.

وزیر دادگستری مشکل ضعف مدیریتی  را مهمترین چالش حوزه مدیریت خواند و گفت: کاری که خود مدیر انجام  بدهد موفق و کاری که به بدنه واگذار  جور دیگه انجام می شود و  و کاری را که خود روزی یک بار پیگیر بودید با کاری که روزی چند بار و مستمرپیگیر باشید بیشتر جواب خواهید گرفت.
آوائی اظهار کرد : چیزی که در این مسیر تردد در استان گیلان دیدیم و  دریافت کردم اینکه راههای استان وضعیت خوبی ندارد و نیازمند نگاه مدیریتی و اجرایی قوی می باشد.

 افتخاری:در جمع نمایندگان رکورددار پل های نیمه تمام هستم

افتخاری در جلسه شورای اداری شفت  با بیان اینکه در مسیر راه سیاوش پور  مدیر کل دادگستری گیلان از من پرسید  باید بگویم جناب وزیر و مدیر کل دادگستری من هم در شفت و  هم در فومن با پل های نیمه کار و تاریخی گرفتارهستم و شاید این حکم و مشیت خداوند است که  می خواهد منو بیدار کند که در سراط پلی هم هست.
نماینده فومن و شفت به امارکه سازمان آسیب اجتماعی داد شفت را کمتر برخوردار و با اسیب پذیری خواند گفت؛مردم شفت حق دارند و باید خدمات به آنها برسد و  انشاله مشکلات حل و در وضعیت اجتماعی اماری که داده شده تغییرات را ببینیم.
افتخاری با اشاره به اینکه سد لاسک امروز برای مردم شهرستان یک دغدغه بزرگ است گفت:این سد لاسک در هیچ دوره ای مجوز نداشته و شعار پوپلیسمی مدیران قبلی بوده و  مردم ما در ناراضایتی به سر می برند و انشاء الله قدم روحانی پر برکت باشد .

وی تاکید کرد:امروز این مجوز صادر شده و من خواسته ام تا وزیر نیرو و دکتر نوبخت که خود را شفتی می داند ورود کند و اگر چه  وزیر نیرو در این سفر به شفت  نیامدند و لی باید دکتر نوبخت و وزیر نیرو بیایند با مردم  از نزدیک حرف بزنند  زیرا امروز بگید پروژمجوز دارد ،پول دارد ،فاینانس اماده ولی برخی با افکار مردم بازی می کنند  و سد را سیاسی می بینند در حالی که این سد سیاسی نیست و نباید سیاسیشود.
افتخاری وظیفه  همه ی را حفاظت  از محیط زیست خواند و گفت: ولی باید مشکلات روستایی حل و اسیب ها  در حوزه بیکاری  باایجاد فضای کسب و کار  ایجاد و طرح را معرفی کنیم ما می تونیم با فرهنگ درختکاری جنگل را جای دیگه نیز  تعریف کنیم.

نماینده فومن و شفت تعبیر برخی کشورها را از ایران کشوری خوابیده روی کنچ می خوانند  در حالی که ما  در وضعیت اعتبارات مشکل داریم و دشمنان وضعیت اقتصادی ما را به چالش کشیدند و مسئولان ما هم کمی بی توجه شدند  و من از شما تقاضا دارم تا مشکلات  شهرستان شفت را که به تعبیری روستا شهر خوانده می شود و پتانسیل بالا در تولیدات کشاورزی دارد را به دکتر روحانی برسانید.
وی وضعیت بودجه شهرستان را در سال گذشته ۱۷میلیاردی خواند و افزود:امروز بودجه شهرستان  ما به ۱۱میلیارد رسید  و مسئولان مسئولیت دارند ولی دغدغه من دغدغه سیاسی نیست .

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز  مشکلات ما زیاد و بانکها استخوان تولید کننده را می شکنند گفت: پخش اعتبارات و امکانات در کشور نا متوازن  است گفت:کارخانه جا بزرگ در استان  های بزرگ ولی در  گیلان فقط بسته بندی چیبس و پفک بود  و این برای ما در آمار بیکاری چالش زا شده است.

تهیه و تنظیم //زلیخا صفری