به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به شرایط گیلان در طول تاریخ اظهار کرد: در طول تاریخ گیلان از علما و فقهای بزرگی برخوردار بوده است که تاریخ جهان را متحول کردند. امام جمعه رشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به شرایط گیلان در طول تاریخ اظهار کرد: در طول تاریخ گیلان از علما و فقهای بزرگی برخوردار بوده است که تاریخ جهان را متحول کردند.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه گیلان به عنوان دروازه ورود به اروپا است، تصریح کرد: هنوز گیلان به منزله ورود و خروج به اروپا محسوب می شود این شرایط بر آن حاکم است.

آیت الله فلاحتی، کریدور شمال – جنوب را بستری برای ارتباط اروپا و شبه قاره هند و شرق آسیا دانست و بیان کرد: امتداد راه آهن گیلان در راستای اتصال غرب و شرق را به فال نیک می گیریم.

وی با اشاره به سخنرانی جامع حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در مسجد چهارمردان در سال ۵۸، خاطرنشان کرد: آقای روحانی همواره در مسیر انقلاب و ارزش های انقلاب قرار دارند.

آیت الله فلاحتی به شرایط ایجاد شده در کشور اشاره کرد و یادآور شد: آقای روحانی در سخنرانی خود در لاهیجان به درستی گفتند که آمریکا می خواهد به ۴۰ سال قبل برگردیم و ما نمی خواهیم به گذشته برگردیم.

وی با بیان اینکه آسیای میانه بستر خوبی برای روابط تجاری برای ما فراهم کرده است، تصریح کرد: در عراق باید حضوری بیشتری داشته باشیم ضمن اینکه ملت عراق مشتاق به رابطه با مردم ایران هستند.

آیت الله فلاحتی تقدیم ۸ هزار شهید وقریب به ۳۰ شهید مدافع حرم از گیلان را نشانه ولایتمداری مردم این دیار خواند و گفت: گیلانیان همواره در خدمت انقلاب و اسلام بوده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره اینکه در پشت پرده سرسبزی استان برخی کمبودها وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم با نگاه دکتر روحانی این موانع و کمبودها برداشته شود.

وی نخستین مطالبه مردم گیلان از رئیس جمهور را تحقق مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در استان خواند و گفت: احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود که از میان شهر عبور می کند دومین مطالبه گیلانی ها از دکتر روحانی است.

آیت الله فلاحتی خواستار رسیدگی به وضعیت پسماند گیلان به ویژه در منطقه سراوان شد و اظهار کرد: این معظل مخاطرات بسیاری در حوزه زیست محیطی و آلودگی بستر آبی و خاکی به همراه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم برای رساندن جمهوری اسلامی ایران به قله های رفیع موفق باشید.