صفیر گیلان؛ آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به آغاز ماه رجب یعنی ماه دعا، نیایش و رابطه باخدا افزود: این دو ماه فرصتی است برای آماده شدن جهت ماه مهمانی خدا یعنی ماه رمضان لذا شایسته است که مسلمانان و شیعیان خود را برای مهمانی […]

صفیر گیلان؛ آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به آغاز ماه رجب یعنی ماه دعا، نیایش و رابطه باخدا افزود: این دو ماه فرصتی است برای آماده شدن جهت ماه مهمانی خدا یعنی ماه رمضان لذا شایسته است که مسلمانان و شیعیان خود را برای مهمانی ماه خدا آماده کنند.

وی با اشاره به میلاد با سعادت امام محمد باقر علیه‌السلام گفت: امام محمد باقر (ع) بنیان‌گذار دانش دین در یک عالم کذایی آن دوره بودند و توانستند بخش‌های عظیمی از معارف دین و معارف قرآن را بر مسلمانان عرضه و بستر را برای دانشگاه عظیم اسلامی که امام صادق (ع) در آن قرار گرفت فراهم کنند.

نماز محل نیاز و بهترین زمان برای اجابت دعا بعد از نماز است

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اثر دعا در زندگی انسان تصریح کرد: کسانی که بلافاصله بعد از نماز برمی‌خیزند، فرصت اجابت حاجت خود را از دست می‌دهد چراکه نماز محل نیاز است و بهترین زمان برای اجابت دعا بعد از نماز است یعنی زمانی که انسان باخدا سخن گفته و می‌تواند حاجت خود را از باری‌تعالی بخواهد.

فلاحتی با اشاره به اینکه امام صادق علیه‌السلام بنیان‌گذار رابطه وکالت بودند، گفت: این رابطه وکالت موجب شد تا ائمه معصومین که در زندان‌های دشمن قرار می‌گرفتند معارف دین را به مردم برسانند.

وی با اظهار تأسف از اینکه هنوز نظام اسلامی حقی را که باید به خانواده‌های جانبازان و شهدا بدهد نداده، تصریح کرد: در همین روسیه که مسلمان هم نیستند، خانواده‌های افرادی که در جنگ جهانی دوم شرکت کردند هنوز از نظام و حکومت آن‌ها بهره‌مند می‌شوند اما ما هنوز نتوانستیم در تراز جانبازان، آزادگان و ایثارگران قدم‌های شایسته‌ای برداریم.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه اگر مسؤولان نمی‌توانند مشکلات خانواده‌های ایثارگران، شهدا و جانبازان را برطرف کنند حداقل با اخلاق خوب و سعه‌صدر با آن‌ها برخورد کنند، گفت: امیدواریم که مسؤولان تلاش کنند تا از مشکلات خانواده‌های این عزیزان کاسته و دغدغه آن‌ها نیز کم شود.

فلاحتی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۱۰ افزود: صدام جنایتکار دید که مردم حلبچه به‌ پاس حضور رزمندگان جلوی پای آن‌ها گاو و گوسفند خود را قربانی کردند، آنجا را بمباران کرد و با بمباران شیمیایی جان‌عزیزان ما را به‌صورت دردناکی گرفت اما این اتفاق دردناک، نیز مایه عزت و سرافرازی برای ایران اسلامی شد.

قضات باید عین قانون عمل کنند

فلاحتی با بیان این‌که قضات باید عین قانون را عمل کنند، افزود: امروز بخش‌های زیادی از گرفتاری‌های مردم در دستگاه قضایی باقی‌مانده که امیدواریم با این انتصاب از این گردنه‌های سخت نیز عبور کنیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور محترم به گیلان بیان کرد: امیدواریم وعده‌ها و برنامه‌های ایشان محقق شود.

وی با اشاره به کمبود و نبود فضای بیمارستان دولتی در گیلان تصریح کرد: ما در مسئله کمبود و نبود فضای بیمارستان دولتی در رشت رتبه آخر را در کشور داریم و این‌یک فاجعه بزرگ است چراکه همه مردم توانایی رفتن به بیمارستان‌های خصوصی را نداشته و بیمه‌ها نیز پاسخگوی نیاز مردم نیستند.

فلاحتی با اشاره به مطالبه بیمارستان هزار تختخوابی افزود: مسئله پسماند یک فاجعه بزرگی برای استان و مشکلات این رودخانه‌ها یکی از معضلات استان بوده که خدا را شکر این مسائل نیز گفتمان مسؤولان شده و امیدواریم اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید برای تحقق وعده‌ها و عملیاتی شدن آن‌ها نظارت و پیگیر باشند، تصریح کرد: راه‌آهن گیلان نیز به سراسر کشور متصل شد که این ازجمله اهداف نظام جمهوری اسلامی بوده و امیدواریم در چند سال آینده بندر انزلی به آستارا و کریدور کامل شمال به جنوب برقرار شود تا از طریق این فضای خوب شغلی، فرصت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای استان گیلان با درایت و مدیریت فراهم شود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ما هر آنچه خواستیم فقط برای مردم بود، افزود: هر آنچه انجام می‌دهیم باید برای مردم باشد چراکه اگر ما برای مردم کاری نکنیم، باید شاهد عذاب الهی باشیم.

فلاحتی با اشاره به اهمیت تربیت انسان در دین مبین اسلام اظهار کرد: نقش مربیان برای تربیت انسان‌ها بسیار حائز اهمیت است و اگر معلمان خود آموزش ندیده باشند نمی‌توانند انسان‌ها را برای دستیابی به فلاح و رستگاری تربیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایثار در مسائل معنوی معنی ندارد، گفت: اصلاح معلمان و مربیان اولویت  بر تربیت دیگران دارد چرا که  اگر انسان دیگران را به خیر دعوت کرده و از بدی نهی کند اما خودش مرتکب گناه شود  قابل پذیرش نیست.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم اصلاح خود در تربیت نفس افزود: معلمان و مؤلفان و کسانی که در حوزه علوم تربیتی کتاب نوشته و مدارج علمی را در مراکز دانشگاهی سپری می‌کنند  به این مسئله توجه نداشته یا توجه اندکی دارند.

فلاحتی با بیان اینکه نویسندگان اسلامی و غیر اسلامی باید اولویت خود را اصلاح نفس مربیان و معلمان امور تربیتی جهت اصلاح نفس دیگران بدانند، تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه فرمودند «کسی که خود را پیشوای مردم و معلم انسان‌ها قرار می‌دهد، پیش از آنکه دیگران را تعلیم کند باید خودش را تربیت‌کرده و بیش از آنکه با گفتار دیگران را هدایت کند باید با رفتار و عمل دیگران را مورد هدایت و تربیت قرار دهد».

فارس گیلان