به گزارش صفیر گیلان؛مهندس نازک کار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان این خبر افزود: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور، هدایت وسائط نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده ها مخصوصاً در هنگام شب، طی۱۱ماهه سالجاری ۲۰۰۰ کیلومتر خط کشی در طول راههای ارتباطی استان انجام […]

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس نازک کار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان این خبر افزود: در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور، هدایت وسائط نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده ها مخصوصاً در هنگام شب، طی۱۱ماهه سالجاری ۲۰۰۰ کیلومتر خط کشی در طول راههای ارتباطی استان انجام شده است.
وی تعیین محدوده حرکتی(سهم عبور) هر یک از خودروها و رانندگان را از دیگر اهداف خط کشی راهها برشمرده و گفت : خط کشی و تفکیک باند رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده نقش مستقیمی در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی دارد.
مهندس نازک کار، سپس گفت: در کنار خط کشی های صورت پذیرفته که به تفکیک در ۷۰۰ کیلومتر از بزرگراههای استان ، ۱۰۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی و ۳۰۰ کیلومتر نیز در راههای روستایی صورت پذیرفته ، ۴ کیلومتر گاردریل جدید نیز در سالجاری در راههای استان نصب و اجرا گردیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از نصب ۲۵۰۰۰ تابلوهای راهنمای جاده نظیر مسیرنما، جهت نما و تابلوهای اخطاری و انتظامی در راههای برون شهری و محورهای روستایی در ۱۱ ماهه سالجاری خبر داد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آشکار سازی ۹۷ نقطه پرتصادف در طول راههای استان افزود: در راستای ارتقاء ایمنی تردد در محور های ارتباطی استان نسبت به آشکارسازی اضطراری ۹۷ نقطه پرتصادف راههای استان اقدام گردید و جهت ایمن سازی کامل ۳ نقطه نیز عملیات مهندسی توسط پیمانکاران با پیشرفت فیزیکی ۸۵درصد در جریان است.