صفیر گیلان؛اسدالله سعدی نژاد با اشاره به تولید روزانه ۳۰تن زباله در شهرستان فومن، گفت: زباله های دپو شده قدیمی نمایی زشتی از خود در این شهرستان به جا گذاشته است. وی با تاکید به اینکه نهرهای کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان فومن به زباله دان های بزرگ  تبدیل شده است، افزود: این نهرها و کانال […]

 صفیر گیلان؛اسدالله سعدی نژاد با اشاره به تولید روزانه ۳۰تن زباله در شهرستان فومن، گفت: زباله های دپو شده قدیمی نمایی زشتی از خود در این شهرستان به جا گذاشته است.

وی با تاکید به اینکه نهرهای کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان فومن به زباله دان های بزرگ  تبدیل شده است، افزود: این نهرها و کانال های آب بر با سرازیر شدن به زمین های کشاورزی که صدها مواد شیمیایی خطرناک را با خود حمل می کنند، سبب تولید برنج سمی و مضرر برای انسان می شوند.

وی افزود: طرح تفکیک زباله در شهرستان فومن باید در سال ۹۲ به اتمام می رسید که متاسفانه در شهر فومن تنها با پیشرفت ۵۲ درصدی روبرو هستیم و شهر ماسوله و ماکلوان به دلیل حجم کم جمعیت توانسته است به رشد۸۰ درصدی برسد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فومن با اشاره به واحدهای پالایش مستقر که با سیستم استاندارد و مجوز قانونی عمل می کند، گفت: اگر پالش های مربوط به مرغداری های شهرستان فومن اجرایی نشود فضای نا مطبوع مرغداری ها امکان سکونت در این شهرستان را از بین می برد.

سعدی نژاد با تاکید بر اینکه منطقه حفاظت شده گشت رودخان فومن توسط ارزیابان سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است و به زودی به ثبت جهانی می رسد، گفت: گشت رودخان از جمله ۳ طرحی در گیلان است که با مدیریت جهانی از اعتبارات ویژه مالی برخوردار می شود.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فومن به برداشت غیر مجاز شن که باعث عمق یافتن رودخانه ها و فقر زمین از آب می شود، اشاره کرد و گفت: در روستای للکام به علت برداشت غیر مجاز شن، شاهد کاهش ۶۰ متری عمق آب هستیم که زمین های کشاورزی منطقه از این جهت با بحران آب رسانی مواجه شده اند.

وی تحقق اهداف محیط زیستی را  نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست توسط مردم دانست و گفت:خبرنگاران می توانند با جذب اطلاعات کافی و انتقال آن به مردم مطالبه گری محیط زیستی در جامعه را افزایش دهند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فومن با اشاره به اینکه محیط زیست  یکی از مظلوم ترین دستگاه هایی است که در پشت صحنه وظایف قانونی خود را اجرا می کند، گفت: متاسفانه بسیاری از فعالیت های این مجموعه دیده نمی شود.

/ایسنا