به گزارش صفیرگیلان، محمود قاسم نژاد در نشست شورای ترافیک شهرستان فومن با قدردانی از ادارات و دستگاههای اجرایی جهت اجرای برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: امیدوارم در سایه برنامه ریزی مناسب روزهای پیش رو را به خوبی پشت سر بگذاریم. فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد گردشگران ورودی به شهرستان فومن […]

به گزارش صفیرگیلان، محمود قاسم نژاد در نشست شورای ترافیک شهرستان فومن با قدردانی از ادارات و دستگاههای اجرایی جهت اجرای برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: امیدوارم در سایه برنامه ریزی مناسب روزهای پیش رو را به خوبی پشت سر بگذاریم.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد گردشگران ورودی به شهرستان فومن پیش بینی می شود، افزود: از تمام دستگاه ها می خواهم که جهت اجرای برنامه‌ها همت مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به بازگشایی میدان پل ورودی شهرستان فومن طی روزهای آینده اظهار کرد: با بازگشایی این میدان انتظارات ۱۵ ساله مردم شهرستان و گردشگران پایان می یابد.

قاسم نژاد با بیان اینکه احداث این میدان از ابتدا جزو نقشه اجرایی این پروژه بوده است، اظهار کرد: اگرچه همه خواسته مردم شریف فومن با بازگشایی میدان محقق نمی‌شود اما مطالبات مردم جهت ساخت این تقاطع غیرهمسطح را پیگیری می‌کنیم.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: باتوجه به افزایش قیمت ها به زودی نمی توان انتظار تکمیل این پروژه را داشت.

تقدیر فرماندار فومن از دادستان شهرستان و راه و شهر سازی

وی با قدردانی از هم افزایی صورت گرفته میان دادستانی، راه شهرسازی و نماینده شهرستان جهت بازگشایی میدان ورودی اظهار کرد: بسته بودن این مسیر و طی مسیر چندکیلومتری از لحاظ روانی روی اذهان مردم اثرگذار بود که بعد از بازگشایی مسیر تردد به داخل شهر فومن کاهش می‌یابد و منتقدان نیز به زودی نسبت به احداث این میدان تغییر نظر خواهند داد.

قاسم نژاد بر ضرورت نصب علایم ترافیکی، هدایت شونده و سرعتکاه در مسیرهای منتهی به میدان تاکید کرد و گفت: طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی همچنین شنهای دپو شده برداشته می شود.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه آسفالت برخی راه های روستایی دچار فرسودگی شده، گفت: چاله های داخل شهر و بهسازی راههای روستایی در دستور کار قرار بگیرد.

وی بر صورت رنگ آمیزی سرعتکاه های در روستاها و مراکز دهستان توسط دهیاری تاکید کرد و گفت: راهداری نیز هنگام احداث سرعتکاه به استاندارد ها بیشتر توجه کند تا حق مردم پایمال نشود.

قاسم نژاد با بیان اینکه مسیر فومن به ماسوله و فومن به قلعه رودخان نیازمند طرح ترافیکی است، اظهار کرد: نسبت به نصب تابلوهای هدایت شونده، علایم ترافیکی اقدام شود و پلیس نیز حضور فیزیکی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره با باریک بودن عرض جاده های گردشگری شهرستان اظهار کرد: جاده فومن به ماسوله در لیست پروژه‌های ملی قرار گرفته است اما تا قبل از اصلاح این مسیر باید با نصب گاردریل، نصب علایم و حضور فیزیکی ماموران نسبت به کاهش خطرات و سوانح اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان فومن از مردم نیز درخواست کرد که سرعت مطمئنه را رعایت کرده و برای جلوگیری از هرگونه حادثه تلخی به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.

وی با بیان احداث دوربرگردان در جلوی فرمانداری بخشی از اهداف مورد نظر را تامین می‌کند، افزود: نیازمند اقدامات تکمیلی جهت کاهش خطرات هستیم.

قاسم نژاد همچنین بر ضرورت تردد تاکسی‌ها تا روستای گل افزان و سند تاکید کرد و گفت: باتوجه به بازگشایی میدان طی روزهای آینده و کاهش مسیر تردد دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد جابه‌جایی پایانه ماسوله اظهار کرد که بعد از پایان تعطیلات در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

قاسم نژاد همچنین از بازگشایی پل روستای نوده خبر داد و در پایان اظهار کرد: امیدوارم که با تمهیدات انجام شده شاهد کاهش تصادف و‌سوانح جاده ای در نوروز پیش رو باشیم.