به گزارش صفیر گیلان؛  رئیس مرکز بهداشت رشت گفت: یک انبار نگهداری مواد غذایی متعلق به یک رستوران در رشت پلمپ شد. جلال برشان افزود: بیش از یک تن برنج مشکوک به آلودگی سم آفلاتوکسین، بیش از ۵۰ بطری آبلیموی تاریخ گذشته و بیش از ۱۰۰ کیلو زیتون کنسروی فاسد در این انبار کشف و […]

به گزارش صفیر گیلان؛  رئیس مرکز بهداشت رشت گفت: یک انبار نگهداری مواد غذایی متعلق به یک رستوران در رشت پلمپ شد.
جلال برشان افزود: بیش از یک تن برنج مشکوک به آلودگی سم آفلاتوکسین، بیش از ۵۰ بطری آبلیموی تاریخ گذشته و بیش از ۱۰۰ کیلو زیتون کنسروی فاسد در این انبار کشف و معدوم شد.
وی اظهار داشت: هیچ اغماضی در رابطه با برخورد با متخلفان حوزه سلامت در گیلان وجود ندارد و در خصوص این انبار نیز علاوه بر امحای مواد غذایی فاسد و پلمپ آن، پرونده واحد صنفی برای برخورد شدید تر به مراجع قضایی استان ارجاع شد.
برشان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی درمانی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.
برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی (معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ) از بیستم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان به اجرا درآمد و تا بیستم فروردین ادامه دارد.