به گزارش صفیر گیلان؛امید عظیمیان معاون جوانان هلال احمر استان گفت : طرح ملی سلامت و ایمنی مسافرین با هدف راهنمایی مسافرین در زمینه ایمنی و سلامت و فرهنگ سازی رانندگی صحیح با حضور یک هزار و۱۱۲ داوطلب جوان به همراه یکصد نفر از کارکنان جمعیت در سراسر استان به مسافرین و هموطنان خدمات ارایه […]

به گزارش صفیر گیلان؛امید عظیمیان معاون جوانان هلال احمر استان گفت : طرح ملی سلامت و ایمنی مسافرین با هدف راهنمایی مسافرین در زمینه ایمنی و سلامت و فرهنگ سازی رانندگی صحیح با حضور یک هزار و۱۱۲ داوطلب جوان به همراه یکصد نفر از کارکنان جمعیت در سراسر استان به مسافرین و هموطنان خدمات ارایه می کند .
وی افزود : در ایستگاههای ایمنی و سلامت آموزش چهره به چهره مباحث امدادی ،ایجاد فضای نقاشی جهت استفاده کودکان ، تست قند و فشار خون ، توزیع بروشورهای آموزشی مسائلی مانند آگاه سازی خانوادهها در مقابل آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد ارایه می شود.
عظیمیان افزود : از اغاز طرح تاکنون بیش ز ۱۸ هزار بسته اموزشی بین مسافرین توزیع شده و۳ هزار از هزار نفر به کمپین بهرفت:( بهبود رفتارهای ترافیکی ) پیوسته ، و قریب به دو هزار و نفر از اموزشهای طرح پیمان ( اموزش پیشگیری از اعتیاد ) بهره مند شدند .

معاون جوانان هلال احمر گیلان گفت : دو هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات تیم های سحاب ” دوچرخه سوران امداد رسان ” در ۹ شهرستان استان گیلان بهره مند شده و پانصد نفر نیز از نرم افزار گیلداد ( که قابلیت نصب بر روی تلفن های همراه را داشته و تمامی خدمات مورد نیاز توسط این نرم افزار به مسافرین ارایه می شود ) استفاده کردند.
خیمه های نماز فضای معنوی جهت عبادت ووانجام فریضه واجب نماز در پست های ایمنی وسلامت
معاون جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به ایجاد فضای معنوی خیمه نماز در کنار پست های ایمنی ووسلامت مسافران گفت :از آغاز طرح نوروزی بیش از ۹۰۰ نفر مسافر ضمن مراجعه به پست های ایمنی و سلامت از فضای خیمه های نماز جهت انجام فریضه واجب نماز استفاده کردند .
وی همچنین به نیاز کودکان به استراحت ووتفریح در حین سفر افزود :جهت ایجاد ارامش خاطر خانواده ها در زمان استفاده از خدماتی مانند مشاوره ، راهنمایی ، دریافت اطلاعات امدادی و فضایی جهت استراحت ووبازی و نقاشی کودکان همه ساله در کنار پست های جوانان ایجاددمی شود.
عظیمیان با بیان اینکه کودکان وخانواده ها استقبال خوبی از این فضای سالم و فراغت می کنند بیان داشت :از آعاز طرح تاکنون قریب به ۲ هزار کودک از خدمات بازی ، سرگرمی وونقاشی وواستراحت این پست ها بهره مند شدند .