به گزارش صفیر گیلان،در این جلسه محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در بخشی از اظهارات خود با اشاره به سانحه رانندگی رخ داده در مسیر جاده فومن به ماسوله و فوت پنج تن از جوانان ورزشکار شهرستان با تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه تلخ گفت: غفلت و تخطی از قوانین رانندگی توسط خودروی […]

به گزارش صفیر گیلان،در این جلسه محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در بخشی از اظهارات خود با اشاره به سانحه رانندگی رخ داده در مسیر جاده فومن به ماسوله و فوت پنج تن از جوانان ورزشکار شهرستان با تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه تلخ گفت: غفلت و تخطی از قوانین رانندگی توسط خودروی مقابل سبب شد که تعدادی از جوانان این شهر که با توجه به ورزشکار بودن تبدیل به الگوی مناسبی برای سایر جوانان شده بودند، جان خودشان را از دست بدهند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه این روزها در کشور نیز شاهد حوادث تلخی بوده ایم به سیل ویرانگر در گلستان، شیراز، مازندران و سایر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمام نهادهای کشور برای کاهش آلام مردم پای کار هستند و هم افزایی خوبی بین مردم و دستگاه های اجرایی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه جبران خسارت سیل و بازسازی مناطق آسیب دیده در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، یادآور شد: هلال احمر، دستگاه های اجرایی و سپاه، ارتش و سایر نهادها حضور مناسبی در صحنه دارند و با عزم ملی می توان فشار آسیب وارده به مردم را کاهش داد.

قاسم نژاد همچنین بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه چگونگی برخورد با بحران تاکید کرد و گفت: هنگام بروز خطر باید برای حفظ جانمان از خطرات دوری کنیم و اقداماتی چون فیلمبرداری و سلفی گرفتن گاهی به قیمت جان افراد تمام می‌شود.

وی بر لزوم انتقال کمکهای مردمی از مسیر کانالهای قانونی مشخص شده نظیر هلال احمر، بسیج ‌و کمیته امداد تاکید کرد و گفت: در همین راستا در داخل شهرهای فومن، ماکلوان و ماسوله و همچنین قلعه رودخان از سوی هلال احمر و نهادهای قانونی مشخص شده چادر دریافت کمکهای مردمی برپا شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن خواستار تشکیل جلسه شورای زکات شد و گفت: در این بخش نیز کمک های مردمی دریافت شود.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل جلسه بخشداران با شوراهای اسلامی، دهیاران و شورای بخش و بسیج جهت جذب کمکها تاکید کرد.

قاسم نژاد همچنین گفت: ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی اطلاع رسانی مناسب را به کانون های فرهنگی و هیات امنای مساجد داشته باشند.

فرماندار شهرستان فومن از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز درخواست کرد که نسبت به جمع آوری کمکهای مردمی اصناف، بازاریان و اتحادیه‌ها اقدام کند.

وی همچنین بر ضرورت چاپ بنر و اعلام عمومی شماره حسابهای هلال احمر و بسیج جهت دریافت کمکهای در سطح شهر و فضای مجازی تاکید کرد.

مردم ایران در عید ۹۸ با یک چشم خندان و یک چشم گریان

حجت‌الاسلام صفوی امام جمعه فومن نیز در این نشست با بیان اینکه این روزها به دلیل عید یک چشم مان خندان و چشم دیگر ما به دلیل سیل گریان است، تصریح کرد: امیدوارم مردم از باب همدردی به کمک سایر مردم آسیب دیده بشتابند.

لوازم خانگی و اقلام ضروری زندگی نیاز اصلی سیل زدگان است.

سرهنگ جانباز فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز در این نشست با بیان اینکه مواد غذایی و آب معدنی تا حدود زیادی تامین شده گفت: لوازم خانگی وسایر اقلام ضروری زندگی نیاز اصلی سیل زدگان است.

وی افزود: در صورتی که هم افزایی لازم ایجاد شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.