به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز(۱۱ فروردین) در دیدار با معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و مدیران اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان از زحمات مدیرکل اوقاف گیلان و رئیس اداره اوقاف رشت قدردانی کرد و گفت: طرح آرامش […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز(۱۱ فروردین) در دیدار با معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و مدیران اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان از زحمات مدیرکل اوقاف گیلان و رئیس اداره اوقاف رشت قدردانی کرد و گفت: طرح آرامش بهاری طرح خوبی در بقاع متبرکه بود.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود همه بسترهایی که می‌شود توسط آنها حرف فرهنگی، دینی و مذهبی زده شود ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: احیای بقاع متبرکه در ایام مانند تعطیلات نوروز که مرکزی برای نشر فرهنگ دینی شود بسیار مطلوب است.
وی با اشاره به لزوم توسعه طرح آرامش بهاری در روستاهای دارای امام زاده گفت: طرح آرامش بهاری را در همه امام زادگان در روستاهای دور و نزدیک برگزار کنید.
فلاحتی  اذعان داشت: باید از بقاع متبرکه و مراکز منسوب به اهل بیت(سلام الله علیهم) برای نشر آموزه‌های دینی استفاده شود.
امام جمعه رشت با تاکید بر بهره برداری از روحانیون و مبلغان آموزش دیده در خیمه‌های معرفت گفت: در طرح آرامش بهاری از کسانی استفاده شود که برنامه‌های جذاب برای عموم مردم داشته باشند.
افتتاح مراکز افق در بقاع متبرکه کشور
حجت الاسلام عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار از کیفیت برگزاری طرح آرامش بهاری در گیلان ابزار رضایت کرد و گفت: پیگیری و برنامه ریزی متولیان امر برگزاری در این استان خوب بوده است.
وی با بیان اینکه آرامش بهاری امسال یک ویژگی خاصی داشته است، گفت: از برنامه‌های ویژه این طرح پشتیبانی از مردم و مساعدت نیازمندان با توجه به حوادث طبیعی اخیر در کشور بوده است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مبلیغن طرح آرامش بهاری که در کشور سه هزار نفر هستند و ادارات اوقاف استانها جهادگونه تلاش می‌کنند تا برای کمک به سیل زدگان در استان‌های درگیر مانند لرستان و گلستان و خوزستان کمکهای مردمی را جمع آوری کنند.
وی یادآور شد: تجربه موکب داری برخی از ادارات اوقاف استانها در ایام اربعین در حوادث اخیر به کمک آمد و هم اکنون برخی ادارات اوقاف مشغول پخت برای مسافران و آسیب دیدگان هستند.
عادل از افتتاح مراکز افق در بقاع متبرکه کشور خبر داد و گفت: تاکنون بقاع متبرکه کشور مرکز فرهنگی و قرآنی داشتند و از این پس و با توجه به نیاز کشور به خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی مراکز «افق» در بقاع متبرکه راه اندازی می‌شود.
برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه گیلان
حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه گیلان گفت: ۳۱ خیمه معرفت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری دایر است.
وی اضافه کرد: ۲۰۰ مبلغ اعزامی و بومی در برگزاری این طرح با اوقاف گیلان همکاری می کنند.
وی سازمان اوقاف را تنها نهاد فرهنگی پرمشغله در ایام تعطیلات به ویژه عید نوروز دانست و گفت: ادارات اوقاف در ایام عید نوروز فعال تر از دیگر ایام سال فعالیت تبلیغی، دینی و فرهنگی دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مولفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مشخصه‌های رویکری اجرای طرح آرامش بهاری است.
وی گفت: در خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است و با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی سعی داریم که مردم مهارت‌های زندگی صحیح را آموزش ببینند و گفت‌وگوهای چهره به چهره نیز در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.
علیزاده اظهار داشت: ۳ هزار نفر از اعضای هیئت‌های امنا و خادمان رسمی و افتخاری به مسافران و میهمانان نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.