به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ همزمان با وقوع سیل در استان‌های خوزستان ایلام و لرستان بالگردها و فرندشیپ های هوادریایی نداجا جهت کمک و امداد رسانی به مردم گرفتار شده در سیل به این مناطق اعزام شدند. فرمانده هوادریای نداجا با تاکید بر دستور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش مبنی بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ همزمان با وقوع سیل در استان‌های خوزستان ایلام و لرستان بالگردها و فرندشیپ های هوادریایی نداجا جهت کمک و امداد رسانی به مردم گرفتار شده در سیل به این مناطق اعزام شدند.

فرمانده هوادریای نداجا با تاکید بر دستور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش مبنی بر اعزام تمام امکانات و ظرفیتهای این نیرو جهت کمک و امدادرسانی به مناطق سیل زده کشور گفت: بالگردها، هواپیماهای گشت، شناسایی و ترابری این نیرو به همراه یک گروهان تکاور دریایی تیپ عملیات ویژه و ۱۶ فروند قایق مخصوص عملیات، تجسس و نجات جهت کمک و امداد رسانی صبح امروز به مناطق سیل‌زده غرب و جنوب غرب کشور اعزام شدند.

نیروی دریایی ارتش هم اکنون با اعزام یگان‌های سطحی و پروازی و اقلام غذایی، بهداشتی و تجهیزات ترابری و همچنین چند تیپ تکاوران دریایی از ناوگان شمال نداجا مستقر در انزلی به استان‌های مازندران و گلستان در حال امدادرسانی به مردم می‌باشند.

تأمین‌نیازهای اولیه نظیر نان، غذا و آب در اولویت است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران استان لرستان و غرب کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در منطقه سیل زده پلدختر، بیان کرد: بالگردها به منطقه آمده‌اند و تمام افرادی که به پشت بام‌ها و دامنه ارتفاعات پناه برده بودند به مکان‌های امنی انتقال داده شدند. اکنون با بالگردها در حال فرستادن امدادهای اولیه به روستاها هستیم.

وی اظهار کرد: با هماهنگی استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها در حال ساماندهی امدادهای اولیه و نیازهای اساسی مردم هستیم. اکنون سه اقدام اساسی باید انجام شود. در گام اول افرادی که در آب گرفتار شدند باید به مکان‌های امن انتقال پیدا کنند. در گام بعدی روستاهایی که کاملاً زیر آب رفتند باید در کنار روستاها اردوگاه‌هایی ایجاد کنیم و در گام سوم باید امداد اولیه نظیر آب، نان و غذا و مواد خوراکی را به دست مردم برسانیم چراکه چند روزی است این اقلام به دست مردم در روستاها نرسیده است.

وی تاکید کرد: این سه اقدام از صبح در دستور کار است و در حال ساماندهی هستیم. اگر هوا با یاری کند تا غروب مردم در راه مانده نخواهیم داشت و تقریباً مردم آرامش خود را پیدا خواهند کرد. بخش غربی پلدختر خسارات زیادی از سیل دیده است و منازل مردم تا سقف در آب هستند. ما باید در گام بعدی با استفاده از پمپ‌های تخلیه، آب را از منازل و خیابان‌ها خارج کنیم. کارها در حال پیش روی است. الحمدالله با پل هوایی که ایجاد کردیم نبود پل‌های زمینی جبران شده است.

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران استان لرستان و غرب کشور در پایان گفت: خودروهای سنگین نظامی به شهرستان آورده شده‌اند تا بتوانند عرض رودخانه‌ها را طی کنند. تجهیزات نظامی خوبی برای امداد رسانی آورده شده و نیاز به تجهیزات دیگری نیست. مشکل ما اکنون ساماندهی امکانات موجود است. ان شاالله با ساماندهی امکانات بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی نیز قول داده‌اند راه‌ها را پل‌گذاری کنند. تا این لحظه نیز آمار کشته‌ای نداشته‌ایم.