به گزارش صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون، طی بازدید بازرسان بهداشتی استان از ۳۹ هزار و ۷۰۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و اقامتگاه های بین راهی، افزون بر ۳۶ تن مواد غذایی غیربهداشتی امحا شد. محمد عباسی با […]

به گزارش صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون، طی بازدید بازرسان بهداشتی استان از ۳۹ هزار و ۷۰۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و اقامتگاه های بین راهی، افزون بر ۳۶ تن مواد غذایی غیربهداشتی امحا شد.

محمد عباسی با بیان این که در این مدت ۱۳۱ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۴۱۶ واحد نیز به مراکز قضایی معرفی شد، افزود: در ایام تعطیلات نوروز، تشدید نظارت های بهداشتی، دارویی و درمانی در حوزه های مختلف دانشگاه، اعم از بهداشت، درمان، غذا و دارو در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی از بیستم اسفندماه گذشته، به منظور کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های واگیر دار منتقله از عوامل یاد شده به ویژه آب و غذا و کاهش بار بیماری های غیرواگیر با هدف نهایی ارتقای سطح سلامت جامعه به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط با پوشش ویژه و مجهز به تجهیزات قابل حمل سنجش و نمونه برداری از آب ، مواد غذایی و سطوح از ساعت هشت تا ۲۰ (با توجه به باز و فعال بودن مراکز و اماکن حساس تا ساعت ۲۴) فعال است.

عباسی اضافه کرد: در اجرای برنامه سلامت نوروزی، میانگین تعداد گروه های نظارتی معاونت بهداشتی در روز دو گروه و میانگین تعداد گروه های بازرسی سیار شهرستان های تابعه در روز ۷۰ گروه است، ۱۷ گروه ثابت و ۳۵ گروه بازرسی نیز در روزهای تعطیل در برنامه سلامت نوروزی فعال هستند.

وی بیان داشت: تعداد نیروهای فعال در گروه های بازرسی (شهرستان های تابعه) در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی، ۲۰۰ نفر و تعداد پرسنل فعال در گروه های نظارتی (معاونت بهداشتی) در طول اجرای برنامه هشت نفر است.

برنامه نظارتی سلامت نوروزی در استان گیلان تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.