به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار با بیان اینکه راهداران استان طی بارش های اخیر در آماده باش کامل بودند، گفت: طی بارندگی های اخیر شاهد بروز ریزش های متعددی در برخی از محورهای فرعی کوهستانی و روستایی استان بودیم که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی اکیپ های راهداری استان عملیات ریزش برداری به […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار با بیان اینکه راهداران استان طی بارش های اخیر در آماده باش کامل بودند، گفت: طی بارندگی های اخیر شاهد بروز ریزش های متعددی در برخی از محورهای فرعی کوهستانی و روستایی استان بودیم که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی اکیپ های راهداری استان عملیات ریزش برداری به صورت بی وقفه اجرا شد.

وی با بیان اینکه ریزش کوه ۱۵ راه عبور و مرور فرعی روستایی را در ارتفاعات استان مسدود کرد، گفت: با تلاش همکاران راهدار به صورت شبانه روزی بیش از هشت هزار مترمکعب ریزش برداری انجام و راه عبور  محورهای فرعی روستایی کوهستانی بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به مسیرها و محورهایی که دچار ریزش کوه شدند اشاره و عنوان کرد: محورهای فرعی کوهستانی و روستایی در حوزه شهرستان های تالش، رودسر، ماسال، رضوانشهر، رودبار، آستارا، ماسال و فومن از جمله مناطقی بودند که با ریزش کوه دچار انسدادهای موقتی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۲۶ نفر از راهداران پرتلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان توانستند با استفاده از ۵۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین نسبت به رفع کامل و بازگشایی مسیرهای یاد شده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به جز محور فرعی پونل – خلخال سایر محورهای استان باز و تردد در آنها در جریان است، خاطرنشان کرد: همچنین طی بارش های هفته گذشته ۳۶ کیلومتر از محورهای کوهستانی استان نیز توسط راهداران در حوزه شهرستان های رضوانشهر، ماسال و تالش برفروبی شد.

نازک کار یادآور شد: از ابتدای طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ در مجموع ۴۲ اکیپ راهداری با ۴۷۵ نفر راهدار و ۲۸۸ دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین در استان در حال آماده باش بودند.