اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن عصر امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول و اعضای بسیج رسانه این شهرستان برگزار شد. فرمانده سپاه ناحیه فومن به بیان مقام رهبری در مورد رسانه که فرمودند، جاده رسانه در دنیا یک طرفه است […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن عصر امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول و اعضای بسیج رسانه این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن به بیان مقام رهبری در مورد رسانه که فرمودند، جاده رسانه در دنیا یک طرفه است اشاره و گفت:ولی متاسفانه امروز  ماها مخاطب هستیم و بیشتر تاثیر می گیریم تا تاثیر بگذاریم.

بسیج رسانه فومن

وی با بیان اینکه خبرنگاران بیشتر دقت کنند و نکات ریز و ظریف را ببینند گفت:در مذاکرات هسته ای به چند خبرنگار ما اجازه مصاحبه با طرف مذاکره کننده داده شد .

سرهنگ جانباز با بیان اینکه غول رسانه در دنیا فقط برای شنیدن و دیده شدن دشمنان است گفت:مردم ایران شاید به برخی رسانه های خارجی دسترسی ندارند ولی سرشان در گوشی است.

وی بهاسمال مدیا اشاره و افزود: دشمن امروز در صدد  تشکیل رسانه کوچک  است و حتی برخی نمیدانند که در فضای دشمن کار می کنند و نمی دانند کجاها این شبکه طراحی شده است.

فرمانده سپاه فومن در نشست هم اندیشی به اسمال مدیا و کانال رادیو گیلان اشاره و افزود: این رسانه قرار بود فقط برای گیلان بنویسد ولی در زمان نیاز به شبکه تبدیل و برای شهرها و استانهای دیگر نوشت.

سرهنگ جانباز  کار رسانه و کار خبرنگاری را کار سخت و دشوار توام با عشق دا نست و گفت: شما به عنوان بسیج خبرنگاران جمع شدید و من می خواهم بدانم شما به عنوان بسیج رسانه چه کاری می توانید و می خواهید انجام بدهید.

وی بسیج رسانه را یک بازوی اثر گذار و با کشش و ایجاد موج خواند و گفت: یکی از مهمترین راهبرد بسیج شهرستان که رسانه در آن نقش بازی می کند محرومیت زدایی است.

سرهنگ جانباز تلگرام را یک شبکه خواند و گفت:تلگرام قوانین کشورها را رعایت و تبعیت  نمی کند و در بسیاری از کشورها از جمله ایران و حتی کشور سازنده تلگرام فیلتر است .

وی کمک بسیج رسانه را در عرصه محرومیت زدایی بسیار اثر گذار خواند و گفت: من از خبرنگاران شهرستان انتظار بازتاب مشکلات مردم می خواهم زیرا مردم ایران و گیلان و فومن بهترین مردم دنیا هستند و احساس مسئولیت می کنند.

ایشان رسانه را در کمک رسانی عالی دانست و گفت: بر عکس رسانه در ایجاد یاس و ناامیدی نیز نقش بازی می کنند.

فرمانده سپاه فومن اظهار کرد:از خبرنگاران شهرستان فومن انتظار کمک را دارم  و باز نشر دست آورد های سپاه را در مسکن محرومان،تولید،اشتغال و … بیشتر ورود کنند.

وی از ساخت ۸۰ مسکن محرومین خبر داد و گفت: به زودی ۸۰ مسکن نیز اماده خواهد شد و این جدا از کار گروههای جهادی است که کار کردند و هیج جا مطرح نکردند.

سرهنگ جانباز به بیان رهبری که گفتند(کلید حل مشکلات کشور بسیج است) اشاره و افزود: بسیج منظور ما نیستیم بلکه بسیج همگانی مردمی است.

ایشان در پایان ضمن تقدیر از اصحاب خبر و رسانه گفت: از شما انتظار نشر مشکلات  مردم را دارم بدون اینکه نامی از مسئول یا مدیری بیاورید تا در سریعترین زمان مشکلات حل شود.

در این نشست  خانم صفری مسئول بسیج رسانه شهرستان گزارشی از اعضای بسیج رسانه و فعالیت این اعضا  ارائه نمود و اظهار کرد: بسیج رسانه شهرستان فومن از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز نموده و در طول این مدت توانسته برنامه های خوبی از جمله حضور خبرنگاران در اربعین حسینی در غالب اعزام کاروان خبری به اربعین از گیلان و نیز حضور در دوره های پیشرفته خبرنگاری ،حضور در میادین تیراندازی در سطح استان و نیز حضور برخی اعضا در مجلس را در پرونده خود داشته باشد.

این در ادامه افزود: امروز در قالب گروه رسانه ای در این نشست حضور  یافتیم  تا با همفکری و هم اندیشی در پیشبرد شعار  مقام معظم رهبری  که فرمودند:اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم را عملیاتی کنیم و باید عظم جدی در این مسیر داشته باشیم و با تکیه بر توان قلم و رسانه خود  در راه پیشرفت کشور حرکت کنیم.

این مسوول با اشاره  اهمیت رسالت اصحاب رسانه را  همچون اطلاع رسانی و آگاهی و روشنگری خواند و  تصریح کرد: اصحاب رسانه  در کنار مردم شهرستان در مباحث پیشبرد اهداف نظام و مسئولان ،مطرح نمودن شهرستان در سطح کشور، خدمات ، امدادرسانی  و کمک به هم نو و …. در جامعه حرکت می کنند و این فعالیت ها باید گسترش بیشتری پیدا کند.

در پایان این نشست خبرنگار ان بسیج رسانه شهرستان فومن به بیان نکته نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند که مهمترین آن ایجاد فضای امن برای بیان مشکلات و فراهم نمودن امکانات  از طرف سپاه ناحیه شهرستان جهت تولید محتوای بهتر از طرف رسانه ها و برگزاری دوره های پیشرفته خبرنگاری بود.

همچنین امروز از طرف بسیج رسانه شهرستان فومن کمک هایی در غالب مواد شوینده،خشکبار و خوراکی برای کمک به سیل زدگان به جمعیت هلال احمر شهرستان فومن  اهدا شد.