اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان شفت در نشست ساماندهی جوانان با مسئولان حوزه ورزش استان و شهرستان و ورزشکاران در سالن فرمانداری با اشاره به تبریک ایام شعبانیه و موالید مبارک که در روزهای آتی در آن قرار داریم و تبریک روز پاسدار و جانباز گفت:جشن بزرگ شیعیان جهان همزمان با میلاد مهدی (عج)را نیز تبریک عرض […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار شهرستان شفت در نشست ساماندهی جوانان با مسئولان حوزه ورزش استان و شهرستان و ورزشکاران در سالن فرمانداری با اشاره به تبریک ایام شعبانیه و موالید مبارک که در روزهای آتی در آن قرار داریم و تبریک روز پاسدار و جانباز گفت:جشن بزرگ شیعیان جهان همزمان با میلاد مهدی (عج)را نیز تبریک عرض نموده و امیدوار شد تا پیروان راستین ائمه باشیم.

محسنی اقدام جاهلانه امریکا را در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران  در لیست تروریست یک حرکت دور از تفکر و اندیشه درست خواند و گفت: عدم حمایت جامعه جهانی نشانه این تفکر پوچ بود.

فرماندار شفت سپاه را یک اندیشه و ایدولوژی اسلامی خواند و گفت: سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و با جان فشانی امنیت را در کشور رقم می زند..

محسنی  انتقاد جوانان شهرستان شفت را در خصوص ساماندهی ورزش و جوانان به  عنوان یک مطالبه درست و صحیح خواند و گفت: خانم بخشی تا امروز در شهرستان شفت حضور نداشته و در حالی که انتظار ورزشکاران شفت دیدن مدیر کل است  و فاصله شفت تا رشت ۲۲ کیلومتر است.

وی افزود: امروزسازندگی کشور و شهرمان به چنین جوانان ورزشکاری است و مدیر دستگاه متولی باید در جمع چنین جوانانی باشد حتی اگر مشغله زیادی داشته باشد.

محسنی جامعه ورزشی را پویا و جامعه امیدوار خواند و گفت: انتظارات جوانان ورزشکار تا امروز ابتر مانده در حالی که  در این شهرستان قهرمانان در سطح ملی و جهانی داریم.

فرماندار شفت با بیان اینکه من در مدت توفیق خدمت گذاری نتوانستم شناسایی کنم که قهرمانان ما کجا هستند و بارها خواستم که ازاین ورزشکاران تقدیر شود زیرا ورزشکاران ملی و بین المللی و قهرمان ما از تعداد انگشتان دست بیشتر است.

وی افزود: جوانی که بدون امکانات و فضای ورزشی پرچم ملی را بالا می برد باید تکریم شود و مدیر کل باید از این جوان تقدیر کند ولی هیچ اتفاقی تا امروز نیفتاده و من از سال ۹۵ در این شهرستان هستم و مدیر کل را ندیدم.

فرماندار شفت با بیان اینکه ما از نظر توسعه در شهرستان عقب هستیم گفت: نگاه عمرانی باید در این شهرستان تغییر کند تا در شاخص عمرانی   پیشرفت کنیم و تا حدودی اتفاق خوبی افتاده است.

محسنی نگاه دیگر به شهرستان شفت  که نیازمند پوست اندازی است کار فرهنگی خواند و گفت: دستگاه متولی و فرهنگی پرچم دار باشند تا در حوزه فرهنگی به جایگاه در خور شان شهرستان برسیم.

وی خواسته جوانان شفت را در حوزه کارهای فرهنگی یک خواسته به جا خواند و گفت: متاسفانه این جوانان حمایت و پشتیبانی و جایگاه نیاز دارند.

فرماندار شفت  با انتقاد از اینکه اولین جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان است ولی متاسفانه خانم بخشی حضور نداشتند گفت: ایشان با شنیدن دغدغه ها می توانست گزارش عملکرد ما را هم بشنود و من امروز هیچ گزارشی نخواهم داد.

وی اظهار کرد:بارها  و بارها خواستیم از جوانان قدر دانی کنیم و آقای فتحی ورود خوبی داشتند و نیاز است مسئولان دیگر نیز توجه کنند.

وی گفت: خوشایند نیست بعد از یکسال من مدیر کل ورزش و جوانان را در شهرستان نبینم و انتظار دارم این اتفاق بیافتد.

محسنی از دستگاها خواست تا در حوزه جوانان پای کار باشند و دراین حوزه فقط ورزش نیست ولی ورزش همگانی باید وارد این حوزه شود و کار فرهنگی هم چاشنی.

ایشان به اشتغال جوانان اشاره و افزود: اداره ورزش در گذشته هیچ پاسخی به ما در خصوص اعتبارات ندادند.

وی افزود: پول اشتغال جوانان به جای دیگر سوق داده نشود زیرا ما تا امروز از این اعتبارات در امور فرهنگی و اشتغال در شهرستان چیزی ندیدیم و تاکید دارم عملا عملکرد کمیته ها را ببینم.

فرماندار شهرستان شفت به خواسته های فرماندار و نماینده در نشست با وزیر ورزش و جوانان که خواستار شدندمجموعه ورزشی تختی که تنها ورزشگاه شهرستان است را تجهیز به چمن مصنوعی و جدول بندی کنند.

ایشان تاکید کرد؛در روستاهایی که ظرفیت زمین برای ایجاد مجموعه ورزشی را دارند با کمک دهیاران و بخشداران ورود کنیم و دستگاه متولی هم پای کار باشند.

ایشان به اختصاص اعتبار برای اماکن ورزشی خبر داد و گفت: بخشی  از این اعتبار باید از اداره کل ورزش و جوانان بیاید و اداره زیربط باید اعتباری را تخصیص دهند.

ساماندهی اماکن ورزشی شهرستان و شناسنامه دار کردن اماکن از دیگر خواسته فرماندار شفت در این نشست بود و گفت:ساماندهی اماکن ورزشی در روستاها را نیز بنده پیگیر هستم چون رها شده است.

وی از برگزاری جشن نیمه شعبان در این ایام توسط اداره ورزش و جوانان خبر داد و گفت: در هفته جوان انتظار داریم مدیر کل ورزش استان را با دست پر در شهرستان ببینم.

وی از تقدیر و تجلیل از ورزشکاران ملی و استانی و بین المللی در شهرستان خبر داد و گفت:من به جد پیگیر برگزاری این مراسم در فضای در خور شان ورزشکاران هستم.

محسنی به ورزش بانوان در شهرستان اشاره و افزود: در طول این سالها برای ورزش بانوان شهرستان برنامه هایی را از طرف مجموعه ورزش استاتن و شهرستان نداشتیم.

وی نیروی جوان را نیروی خلاق و محرکه خواند و گفت: بهره گیری از نیروی جوان در ادارات شهرستان طبق دستور فرماندار پر رنگ و تجلیل از جوانان کارمند نیز در دستور کار مدیران ادارت  قرار گیرد.

محسنی نشاط اجتماعی را فقط در حد گفتمان موثر ندانست و گفت: باید برای نشاط اجتماعی جوانان  برنامه داشته  باشیم  من و در تمام بخش ها در حوزه ورزش،کار فرهنگی و اشتغال جوانان  انتظار شنیدن آمار های خوب  را در هفته جوان دارم.

تنظیم//زلیخا صفری راسته کناری