به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن غدیر استانداری با تقدیر از استاندار گیلان در ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌های استان در سال گذشته اظهار کرد: مدیریت صحیح و تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌های گیلان از سوی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن غدیر استانداری با تقدیر از استاندار گیلان در ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌های استان در سال گذشته اظهار کرد: مدیریت صحیح و تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌های گیلان از سوی استاندار گیلان موجب شد علیرغم بروز خسارت در فصل اخیر در استان‌های مجاور، استان گیلان هیچ آسیبی را متحمل نشود.

وی با انتقاد از وجود راه‌های ناایمن در حوزه انتخابیه خود افزود: طی هفته‌های گذشته پنج تن از قهرمانان کشتی ملی ما در لولمان که متأسفانه محل تصادف در جایی روی داده که شهرداری در حال احداث بلوار بوده اما درگیر مجوز شورای ترافیک شده رخ داده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص اعتبار جاده فومن به ماسوله که در جدول ۲۰ قانون بودجه ذکرشده، گفت: نیاز است سازمان برنامه‌وبودجه به مسؤولان استانی و شهرستانی دستورات لازم را در ابلاغ و اجرای پروژه بدهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به محور مواصلاتی ملاسرا ـ شفت ـ زنجان گفت: انتظار ما به رئیس سازمان برنامه بودجه این است که به اتمام این پروژه نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

افتخاری با اشاره به تقاطع سه‌راه ملاسرا و تخریب پل ناتمام در آن گفت: تخریب این پل جزو برنامه‌های خود دولت است اما هیچ اقدامی در اجرای آن انجام نمی‌شود و انتظار ما این است دولت در تسریع تخریب آن اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فقدان سیستم فاضلاب در شهر شفت افزود: شفت تنها شهر استان گیلان است که فاضلاب شهری ندارد و لازم است دولت نگاه ویژه و مبرمی به این شهر داشته باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان شفت با استان زنجان تصریح کرد: دولت باید مسائل سیاسی را کنار بگذارد و جاده روستایی را که به طارم استان زنجان متصل می‌شود را باز کند.

وی با بیان اینکه استان زنجان راه روستایی خود به ییلاقات منتهی به شهرستان شفت را بازکرده و منتظر اقدام عملی از سوی گیلان است، تصریح کرد: در گذشته مردم زنجان جهت کار و اشتغال به شهرستان شفت سفر می‌کردند درحالی‌که امروزه مردم این شهرستان جهت کار به زنجان می‌روند درحالی‌که با گشایش این راه ارتباط مردم در بین این دو استان افزایش محسوس خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند احداث سد لاسک شهرستان شفت بیان کرد: تمامی پیش اقدامات لازم در جهت اجرای عملیات سدسازی نظیر تجهیز کارگاه، تعیین کارفرما، ناظر و اقداماتی از این قبیل در محل احداث سد لاسک انجام‌شده و همگی آمادگی لازم را دارند و تنها می‌طلبد که کلنگ آغاز عملیات اجرایی سد لاسک با دستان رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بر زمین زده شود.