به گزارش صفیر گیلان، مونا ابرو فراخ  در جلسه آسیب‌های اجتماعی که در استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت سلامت اجتماعی و تأثیر آن در نشاط اجتماعی اظهار کرد: توجه به تاب آوری اجتماعی از مقوله‌های مهمی است که باید به آن توجه شود. وی افزود: افزایش اعتماد عمومی در سایه توجه به سرمایه‌ها و […]

به گزارش صفیر گیلان، مونا ابرو فراخ  در جلسه آسیب‌های اجتماعی که در استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت سلامت اجتماعی و تأثیر آن در نشاط اجتماعی اظهار کرد: توجه به تاب آوری اجتماعی از مقوله‌های مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: افزایش اعتماد عمومی در سایه توجه به سرمایه‌ها و مشارکت اجتماعی و روابط اجتماعی با توجه به مقوله سلامت اجتماعی محقق می‌شود که همگی رسیدن به وفاق اجتماعی را به دنبال دارد.

ابرو فراخ تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه محور را در گرو همدلی بیشتر در حوزه توجه به داشتن پیوست و نگاه اجتماعی در همه موضوعات عنوان کرد و گفت: بروز آسیب‌های اجتماعی علاوه بر مشکلات فردی، ضربه مهلکی بر فعالیت‌های مشارکتی و پایه و اساس فرهنگی وارد می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر ضرورت توجه به ساختار و داشته‌های موجود در مسیر برنامه ریزی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی تاکید و بیان کرد: اگر نگاه واقع بینانه و عملگرا به مسائل و مشکلات آسیب‌ها داشته باشیم و شاخص‌های موجود را به صورت مستمر رصد کرده و مدنظر قرار دهیم به اثربخشی بهتری در فعالیت‌ها دست می‌یابیم.

وی ضمن تقدیر از فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفتمان سازی، مداخله اثربخش برای کاهش رفتارهای پرخطر و توجه به نیازمندی‌های فرهنگی محلات حاشیه نشین را امری ضروری برشمرد که باید بیش از پیش مورد مطالعه قرار گیرد.