به گزارش صفیر گیلان؛  محمدرضا محسنی فرماندار شفت و وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با همراهی بخشداران و مدیران دستگاه های ذیربط از ۱۵ روستای بخش مرکزی و احمدسرگوراب بازدید و ضمن گفتگو با مردم به ویژه کشاورزان ، از پروژه های آب منطقه ای در این شهرستان بازدید میدانی نمودند . در نشستی […]

به گزارش صفیر گیلان؛  محمدرضا محسنی فرماندار شفت و وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با همراهی بخشداران و مدیران دستگاه های ذیربط از ۱۵ روستای بخش مرکزی و احمدسرگوراب بازدید و ضمن گفتگو با مردم به ویژه کشاورزان ، از پروژه های آب منطقه ای در این شهرستان بازدید میدانی نمودند .

در نشستی که پیش از آغاز بازدید میدانی در دفتر فرماندار برگزار شد ، روند اجرای شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها و آببندان ها و راهکارهای تسریع در روند اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت و بر ترمیم اصولی سردهنه نهرهای کشاورزی تاکید شد .

پس از برگزاری جلسه مذکور مسوولین ابتدا به روستای علیسرای سیاهمزگی رفتند و از رانش زمین ورزشی این روستا بازدید نمودند و مقرر شد تدوین طرح و مقدمات واگذاری پروژه به پیمانکار توسط آب منطقه ای فراهم شود .

سردهنه نهر سونگ در روستای لپوندان نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد پروژه بند انحرافی سده اجرایی شود .

آب بندان نصیر محله مقصد بعدی مسوولین بود که بر آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی آن بر اساس شیوه نامه اجرایی تاکید شد .

سردهنه سازی و آبگذاری خوسوم در روستای گنجار نیز که یکی از نهر های استراتژیک کشاورزی در شفت محسوب می شود مورد تاکید قرار گرفت و در خصوص انتقال آب به سردهنه ایل بیگی در این روستا نیز دستور تهیه لوله گلی اتیلن تا پایان فروردین ماه صادر و مقرر شد برای رفع مشکل رانش دیواره حاشیه این مسیرطرح ساماندهی تدوین و اجرایی شود

مدیران از کانال هوایی آب بر در روستای بداب ، چوبر و خرطوم نیز بازدید نمودند و مقرر گردید با  تدوین طرحی ضمن تثبیت بستر اقدامات لازم برای محافظت از پایه های در معرض خطر انجام پذیرد.

مسوولین همچنین به روستای لاسک رفتند و از محل احداث پروژه سد لاسک بازدید نمودند.

کوچه شهید محمودزاده در مرکز چوبر نیز که در جریان سیل ماه های گذشته تخریب شده بود و روند آبشستگی و رانشی رودخانه بر نگرانی ساکنان این منطقه افزوده بود ، مقصد بعدی مسوولین بود که مقرر شد احداث دیواره حفاظتی در این مسیر از سوی آب منطقه ای پیگیری شود .

در ادامه بر ساماندهی رانش جاده در روستای مبارک آباد و میرسرا تاکید شد و تهیه طرح ساماندهی سده نهزم و دیواره رانشی روستای زردکام در دستور کار قرار گرفت .

در روستای خطیبان نیز به منظور جلوگیری از انحراف رودخانه و پیشگیری از آسیب دیدگی زمین ورزشی مقرر شد طرح ساماندهی تدوین و اجرای آن پیگیری شود .

در ادامه نیز از رانش زمین در روستای کمسار و داکله سرا بازدید شد .

 گفتنی است در پایان بازدیدها ، مسوولین در مسجد بازار چوبر با مردم دیدار و گفتگو نمودند.