به گزارش صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی کانون خبرنگاران شهرستان فومنبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور فرماندار شهرستان فومن و همچنین نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد. در این نشست محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان با قدردانی از […]

 به گزارش صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی کانون خبرنگاران شهرستان فومنبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور فرماندار شهرستان فومن و همچنین نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

در این نشست محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان با قدردانی از همراهی خبرنگاران طی برنامه ها و مراسمات مختلف اظهار کرد: یازده ما پیش و در همان روز اول ورود خود به این شهرستان اعلام کردم که در طول دوران خدمتم از هیچ رسانه و خبرنگاری طرح شکایت نمی کنم.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران انتظار میرود که برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گام‌های بلندتری بردارند، متذکر شد: همان گونه که از مسوولان انتظار می رود که سواد رسانه ای خود را بالا ببرند، این انتظار از خبرنگاران نیز وجود دارد که آموزشهای لازم را ببینید و برای فعالیت رسمی و قانونی از کانال ارشاد عبور کنند

فرماندار فومن یکی از انتظارات مسئولان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را معرفی خبرنگاران دارای شناسنامه عنوان کرد و گفت: در حوزه آموزشی و رفاهی نیز باید حامی خبرنگاران باشد.

قاسم نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود از رسانه ها خواست که در بیان اخبار منافع عمومی را در نظر بگیرند و هنگام مخاطرات طبیعی و اجتماعی همبستگی ملی را تقویت کنند.

فرماندار شهرستان فومن امید آفرینی و پرهیز از ایجاد التهاب را دیگر وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: نقد منصفانه و مطالبه گری مورد تأیید است و به عبارت دیگر مطالبه گری یعنی امر به معروف و نهی از منکر. اگرچه متاسفانه در برخی مواقع عکس این موضوع را در سطح رسانه ها شاهد هستیم.

وی انعکاس واقعیات، حق گویی و حق گویی را از دیگر کارکردهای رسانه عنوان کرد و افزود: در این بین باید با کسانی که با بداخلاقی، توهین و تهمت واقعیات را زیرسوال می برند، برخورد کرد.

قاسم نژاد با تاکید بر ضرورت نقد در جامعه اظهار کرد: اما باید در کنار انتقادات راهکار نیز ارائه شود.

وی افزود: گاهی رسانه های ما به گونه ای می نویسند که  انگار کسی کاری نمی کند گفت: نیاز است تا در جایی که تمامیت ارزش های انقلاب در خطر باشد خبرنگاران تمام قد بایستند و مطالبه گری داشته باشند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه دولت انتقادپذیر است متذکر شد: اینکه علی رغم تمام توهین‌ها، تخریب ها و انتقادات علیه کسی اقامه دعوی نشده است نشان دهنده انتقاد پذیری این دولت است.

فرماندار فومن با بیان اینکه من موجودیت این کانون را نمی دانم ولی قبول کردیم تا با انها تعامل داشته باشیم ولی وجهیت کانون هنوز برایم شفاف و قانونی نیست.