به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس امروز(۳۱ فروردین) در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان در اداره کل اوقاف گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: حضرت آقا در بیانیه ارزشمند خود تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکت و […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس امروز(۳۱ فروردین) در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان در اداره کل اوقاف گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: حضرت آقا در بیانیه ارزشمند خود تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکت و برون رفت از مشکلات فعلی را ترسیم کردند و شعار سال را بی جهت رونق تولید نامگذاری نکردند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب، رمز عبور از مشکلات معشیت جامعه را در تولید می‌دانند و دولت باید با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی به این سیاست کلی نظام جامع عمل بپوشاند.
افتخاری، سازمان اوقاف را یکی از نهادهای موثر در رونق تولید خواند و خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف با رویکرد پویا و انعطاف پذیری که دارد همواره رفع نیاز از جامعه را هدف قرار داده است.
وی سرمایه گذاری در موقوفات و تبدیل به احسن آنها را از راهکارهای کمک به رونق تولید در کشور برشمرد و افزود: توجه به رونق تولید مورد توجه متولیان وقف در به ثبت رساندن وقف‌های جدید و جهت دهی به نیات واقفان باشد.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس تاکید کرد: هر چه قدر بتوانیم فقر را در جامعه ریشه کن کرده و نیاز به خارج را کاهش دهیم به هدف متعالی سنت وقف هم نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی با اشاره به جنگ همه جانبه اقتصادی دشمنان اسلام علیه ایران و مردم کشور، گفت: حتی وارد کردن نام سپاه به گروه‌های تروریستی با هدف فشار اقتصادی بر مردم انجام شده است.
افتخاری اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به وضوح در منطقه خاورمیانه به دنبال تقویت تروریست و شرارت است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود به گردشگر پذیر بودن شهرستان‌های فومن و شفت اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت گردشگری مذهبی شهرستان‌های فومن و شفت می‌توان برای توسعه استان بهره برد.

 نمایندگان مجلس  اوقاف را پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی و مبارزه با موقوفه خواری یاری دهند 
حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار گفت: مردم از مسئولان انتظار توجه و دقت بیشتر نسبت به وضعیت معیشتی مردم دارند.
وی نامگذاری امسال را به نام رونق تولید بسیار هوشمندانه خواند و گفت: چندین سال است که شعار سالها رویکرد اقتصادی دارد و با توجه به تحریم‌های دشمنان، مهمترین راهکار خروج از بن بست اقتصادی رجوع به توانمندی‌ها و ظرفیت های داخلی است.
مدیرکل اوقاف گیلان، ایران اسلامی را سرشار از منابع انسانی و طبیعی و معدنی دانست و اعلام کرد: مدیریت منابع و ظرفیت‌های انسانی و طبیعی هم باید هوشمندانه و در جهت رفع نیاز کشور از بیگانگان باشد.
وی به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ورود به عرصه های تولید و نیاز روز جامعه اشاره و اظهار کرد: وقف یه نهاد مردمی و در خدمت مردم برای رفع نیازهای آنان است.

علیزاده، ویژگی فعالیت‌های سازمان اوقاف را انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور اقتصادی برشمرد و گفت: سازمان اوقاف در جهت گیری وقف‌های جدید برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و آموزش فنون و حرفه‌های مختلف تلاش بسیاری انجام داده است.
وی اذعان کرد: یکی از مواردی که مجلس و نمایندگان می‌توانند به سازمان اوقاف در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کمک کنند مبارزه با موقوفه خواری است.
مدیرکل اوقاف گیلان یادآور شد: سازمان اوقاف و اوقاف گیلان با جدید به دنبال تثبیت مالکیت موقوفات هستند و به توفیقات قابل توجهی در سال‌های اخیر دست پیدا کرده‌اند.
وی همچنین گفت: همه باید تلاش کنیم انگیزه وقف در جامعه بیشتر و مردم با این نهاد کارآمد آشناتر شوند.
علیزاده اظهارد اشت: نگرش بعضی افراد باید به وقف تغییر کند تا وقف در جامعه نهادینه شود و اگر این اتفاق بیافتد مردم آثار و برکات وقف را بیشتر و ملموس‌تر می‌بینند.