به گزارش صفیر گیلان، حمید ضیایی پرور در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آسیب های اجتماعی در رسانه ها و کاریکاتور آسیب های اجتماعی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه ششم مقوله آسیب های اجتماعی به شورای اجتماعی وزارت کشور واگذار شده است، گفت: این شورا متشکل از […]

 به گزارش صفیر گیلان، حمید ضیایی پرور در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آسیب های اجتماعی در رسانه ها و کاریکاتور آسیب های اجتماعی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه ششم مقوله آسیب های اجتماعی به شورای اجتماعی وزارت کشور واگذار شده است، گفت: این شورا متشکل از هشت دستگاه می باشد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از آنهاست.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد بین وزارت کشور و وزارت ارشاد در راستای استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر و رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: از سال گذشته تاکنون در چهار حوزه «رسانه و مطبوعات»، «بازی‌های رایانه‌ای»، «رسانه دیجیتال» و «کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد» تفاهم‌نامه منعقد کردیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و برای این کار بودجه اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول همکاری با خانه‌های مطبوعات سراسر کشور را یکی از ماموریت‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دانست و گفت: مکلف به تولید سه هزار و ۶۰۰ محتوا شدیم که باید از طریق شبکه سراسری خانه مطبوعات منتشر شود.

وی از تولید یک‌هزار محتوا از سه هزار و ۶۰۰ محتوا خبر داد که در حال حاضر در اختیار خانه‌های مطبوعات است و عنوان کرد: به‌زودی اولین دوره آموزش روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

همچنین به دنبال وقوع سیل در کشور در حال طراحی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره آموزش روزنامه‌نگاری بحران به عنوان یک حوزه تخصصی هستیم.

ضیایی‌پرور با بیان اینکه کتاب آموزشی روزنامه‌نگاری آسیب‌های اجتماعی تا پایان تیرماه امسال آماده چاپ می‌شود، اضافه کرد: آمادگی داریم کلیه آثار برگزیده در جشنواره‌های استانی آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی را در قالب کتاب چاپ کنیم تا به عنوان الگو و منبع در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه وزارت ارشاد همچنین از تدوین پروتکل بین‌المللی آسیب‌های اجتماعی برای نخستین‌بار خبر داد و اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید محتواهای تولید شده جوان‌پسند و با زبان و ادبیات جوانان باشد، زیرا اگر مخاطب محتوا را به‌درستی دریافت نکند، عملا پیام ما منتقل نخواهد شد.

وی یادآور شد: امروز زبان فیلم، کاریکاتور و اینفوگرافیک قوی‌ترین زبانی است که جامعه و به‌ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و لذا از رسانه‌ها و هنرمندان می‌خواهیم تولید محتوا را به این سمت ببرند و محتواهای مورد نظر از طریق سامانه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترسی است.