به گزارش صفیر گیلان – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در همایش ” ارتقاء ایمنی موتورسوارن ” اولویت اصلی اقدامات ترافیکی سال ۹۸ پلیس راهور گیلان را کاهش تصادفات موتورسواران و عابران پیاده عنوان کرد. سرهنگ ” محمدرضا محمدی ” در همایش ” ارتقاء ایمنی موتورسوارن ” که با شعار ” کلاهی برای زندگی […]

 به گزارش صفیر گیلان – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در همایش ” ارتقاء ایمنی موتورسوارن ” اولویت اصلی اقدامات ترافیکی سال ۹۸ پلیس راهور گیلان را کاهش تصادفات موتورسواران و عابران پیاده عنوان کرد.
سرهنگ ” محمدرضا محمدی ” در همایش ” ارتقاء ایمنی موتورسوارن ” که با شعار ” کلاهی برای زندگی ” در شهر ” لشت‌نشا ” برگزار شد گفت: مهم‌ترین اولویت نیروی انتظامی استان در سال ۹۸ کاهش تصادفات و جانباختگان راکبان موتورسیکلت است و در این راستا ابتدا توجه و تمرکز ما بر روی آموزش و ارتقاء سطح آگاهی موتورسواران و شهروندان در خصوص اهمیت استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی است.
وی خاطرنشان کرد : خانواده‌ها باید بدانند که اگر اعضاء خانواده آن‌ها در زمان رانندگی با موتورسیکلت از کلاه استفاده نکنند هر لحظه در خطر جراحت شدید یا مرگ قرار دارند و ممکن است حتی برای قانونمندترین موتورسوار نیز حادثه رخ دهد که خود در آن نقشی نداشته است و در این شرایط با استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند جان خود را حفظ کند بنابراین کلاه ایمنی برای موتورسواران در زمان حادثه ” کلاهی برای زندگی ” خواهد بود.
این مقام انتظامی افزود: با توجه به اختصاص ۳۵ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی استان به موتورسواران، برخورد با موتورسواران متخلف و هنجارشکن که با حرکات مخاطره آمیز، خود و دیگران را با خطر مواجه می‌کنند مثل گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد.
گفتنی است در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله نمایش طنز و مسابقه برای کودکان برگزار شد و در پایان نیز تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی استاندارد به موتورسواران حاضر در جلسه آموزشی اهداء شد.