به گزارش صفیر گیلان، نخستین کلینیک تخصصی پرستاری قلب با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پرستاری کشور در بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت افتتاح شد. ارائه خدمات پرستاری و پیگیری برنامه‌های خود مراقبتی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه از اهداف ایجاد کلینیک تخصصی پرستاری قلب در این مرکز درمانی است. این کلینیک در راستای […]

به گزارش صفیر گیلان، نخستین کلینیک تخصصی پرستاری قلب با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پرستاری کشور در بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت افتتاح شد.

ارائه خدمات پرستاری و پیگیری برنامه‌های خود مراقبتی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه از اهداف ایجاد کلینیک تخصصی پرستاری قلب در این مرکز درمانی است.

این کلینیک در راستای آموزش و پیگیری برنامه خود مراقبتی، آموزش سلامت به بیمار، کنترل قند و فشارخون، آموزش مراقبت در منزل و آموزش برنامه‌های بازتوانی قلبی فعالیت می‌کند.

همچنین با حضور مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت کلینیک تخصصی پرستاری دیابت در کلینیک رازی رشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کلینیک تخصصی پرستاری دیابت رشت نیز در راستای آموزش و پیگیری برنامه خود مراقبتی، آموزش تغذیه سالم، آموزش فعالیت‌های کنترل وزن در بیماران دیابتی و خانواده بیماران، آموزش کنترل قند خون و تزریق انسولین، آموزش پیشگیری از انواع عوارض دیابت و کنترل پیشرفت بیماری و همچنین به جهت آموزش برنامه بازتوانی دیابتی مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

 کلینیک‌های افتتاح‌شده امروز از شنبه تا پنجشنبه در مراکز درمانی قلب دکتر حشمت و کلینیک رازی رشت دایر بوده و به ارائه خدمات می‌پردازد.

بیمارانی که به خودمراقبتی، آموزش و مشاوره در زمینه بیماری‌های قلبی و پیشگیری از آن نیاز دارند، پس از ترخیص از بخش به این واحد ارجاع داده شده و معاینات و مراقبت‌های لازم در رابطه با آنان انجام می‌شود.

بیماران پس از تکمیل معاینات خود در کلینیک اکو و کلینیک تست ورزش، به این کلینیک ارجاع داده می‌شوند و توسط پرستاران متخصص و تحصیلکرده، آموزش‌های لازم درباره خودمراقبتی و پیشگیری از عود مجدد بیماری به آنان داده می‌شود.

سایت بیمارستان حشمت رشت به‌منظور تسهیل دسترسی بیماران به اطلاعات مورد نیاز درباره بیماری‌های قلبی در دسترس قرار گرفته است و تمام پاسخ‌های مربوط به ناراحتی‌های قلبی مانند چگونگی مواجهه با حمله قلبی در آن تجمیع شده است.

همچنین سایت دیگری نیز طراحی شده است که بیماران می‌توانند سؤالات خود در رابطه با بیماری‌های قلبی را در آن ثبت کنند و پرسنل بیمارستان حشمت در تلاش هستند که به سؤالات بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ مناسب بدهند.

کلینیک تخصصی پرستاری قلب سعی دارد با ارائه آموزش‌های لازم و همچنین انجام معاینات از بستری شدن مجدد بیماران در بیمارستان و تحمیل هزینه‌های اضافی بر خانواده‌ها جلوگیری کند.

از آنجایی که دیابت یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است، در این کلینیک غربالگری فشارخون و قند خون نیز انجام می‌شود و بعد از غربالگری و در صورت نیاز، بیماران به کلینیک قلب، داخلی یا کارشناس تغذیه ارجاع داده می‌شوند.

در حال حاضر تعدادی پرستار تحصیل‌کرده در زمینه بیماری‌های قلبی برای کمک به بیماران در کلینیک پرستاری قلب بیمارستان حشمت در رشت حضور دارند و قرار است در آینده نزدیک یک پزشک متخصص نیز به این تیم اضافه شود.