به گزارش صفیر گیلان، عباس علیزاده امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه گیلان با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ نظام هستند و مفتخریم که گیلان ۴۱۸ شهید کارگر دارد، گفت: در زمان دفاع مقدس و سالهای بعد از جنگ کارگران در عرصه های مختلف تلاش کردند. وی افزود: در زمان تحریم کارگران زحتمکش […]

به گزارش صفیر گیلان، عباس علیزاده امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه گیلان با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ نظام هستند و مفتخریم که گیلان ۴۱۸ شهید کارگر دارد، گفت: در زمان دفاع مقدس و سالهای بعد از جنگ کارگران در عرصه های مختلف تلاش کردند.

وی افزود: در زمان تحریم کارگران زحتمکش با همراهی کارفرمایان همچنان تلاش می کنند تا چرخ اقتصاد بچرخد و ثابت کردند که در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی پایدار هستند.

علیزاده ادامه داد: در افزایش دستمزدها تلاش شد ۳۶درصد افزایش حقوق را برای کارگران شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی کارگران از دغدغه های مهم دولت است و اقدامات دیگری در حال انجام است تا حمایت ها در بخش های دیگر انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: سمت و سوی مهم ما به سمت ایجاد اشتغال جدید و همچنین ارتقای امنیت شغلی کارگران است.

علیزاده افزود: از سال گذشته تاکنون ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی و روستایی اعطا شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در حوزه تسهیلات فراگیر در قالب سرمایه در گردش ۹۰ میلیارد تومان به تولیدکنندگان پرداخت شد.

علیزاده افزود: تلاش ما این است در کنار کارگران و کارفرمایان برای ایجاد مشاغل جدید  برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان   تصریح کرد: باید بتوانیم دو قشر کارگری و کارفرمایی را بهتر در کنار هم قرار دهیم تا چراغ تولید و چرخ دنده های تولید را بچرخانند.

وی با اشاره به اینکه حمایت بانک ها موجب بهبود معیشت وضعیت کارگری می شود، افزود: بانک توسعه تعاون در جهت اهداف حمایت از کارگران تلاش های موثری انجام دادند و از بین ۴ بانک عامل تعیین شده بهترین عملکرد را داشته است.

 

//ایسنا