به گزارش صفیر گیلان؛ همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان از سرکار خانم صفورا غله‌ زاری معلم بازنشسته تقدیر کرد. نماینده عالی دولت در گیلان در این دیدار ضمن  قدردانی از سه دهه تلاش ارزشمند خانم غله زاری در مدارس، اقدامات و فعالیت‌های ایشان پس از بازنشستگی را نوعی دیگر از […]

به گزارش صفیر گیلان؛ همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان از سرکار خانم صفورا غله‌ زاری معلم بازنشسته تقدیر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این دیدار ضمن  قدردانی از سه دهه تلاش ارزشمند خانم غله زاری در مدارس، اقدامات و فعالیت‌های ایشان پس از بازنشستگی را نوعی دیگر از معلمی دانست.

وی با بیان اینکه که توسعه و پیشرفت هر جامعه در گروی توجه به مقام معلم است، افزود: آموزش زیربنا و شالوده توسعه و نیاز جدی جامعه محسوب می‌شود و توجه به این موضوع تربیت انسان‌های کارآمد را به دنبال دارد.

استاندار گیلان افزود: فعالیت در حوزه‌های اجتماعی با رویکرد عام‌المنفعه و اصلاح‌گرایانه تلاشی ارزشمند برای اصلاح شرایط جامعه و محیط پیرامون است و بویژه اگر با آموزش و در قالب کار گروهی باشد مانند جایگاه معلمی و ارزشمند است.

گفتنی است صفورا غله زاری معلم بازنشسته علوم اجتماعی مدارس بندرانزلی و از خانواده‌ای فرهنگی است که پس از بازنشستگی، اقدام به جمع‌اوری درب بطری‌های پلاستیکی و کاغذ باطله می‌کرد که از درآمد حاصل از فروش آن با همکاری موسسات مردم‌نهاد، علاوه بر کمک به نیازمندان، تعدادی ویلچر برای افراد دارای معلولیت خریداری و شش کتابخانه کوچک در بیمارستان، زندان، باشگاه‌های ورزشی، شهرداری و ادارات راه اندازی کرد.

این بانوی معلم که بیش از پنج سال است بازنشسته شده، در حال حاضر علاوه بر فعالیت‌های عام‌المنفعه به آموزش تفکیک زباله در مدارس می‌پردازد.