به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان در آستانه ماه مبارک رمضان با موضوع نقش روحانیت در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تحلیل مسائل روز اظهار کرد: آمریکا به ظاهر با تمام توان […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان در آستانه ماه مبارک رمضان با موضوع نقش روحانیت در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تحلیل مسائل روز اظهار کرد: آمریکا به ظاهر با تمام توان به جنگ ملت ایران آمده است.

وی به در اختیار داشتن بخش بزرگ اقتصادی، نظامی، سیاسی و تبلیغی دنیا توسط استکبار اشاره کرد و افزود: پس از۷۰ سال آمریکا رقیب شرقی خود را کنار زد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دنیای معاصر به عنوان نظامی مقتدر در مقابل استکبار ایستاده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی قلوب بسیاری از ملت های جهان را تسخیر کرده است.

پورمحمدی، رسانه و فضای مجازی را اعجاز و قدرت نرم استکبار دانست و بیان کرد: امروز رسانه و فضای مجازی بستر پیشروی انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت تولید فکر، انرژی اراده و ایمان گمشده بشر دنیای معاصر است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مرکز تولید فکر و انرژی اراده در جهان است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به سه بعد از پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: موضوع چه بود، در بیان رژیم گذشته، موضوع چه شد، در ۴۰ سال گذشته و امید به آینده در راستای چه باید کرد، از توصیه های رهبر معظم انقلاب در پیام مذکور است.

پورمحمدی با بیان اینکه قدرت نرم جامعه در اختیار روحانیون و علما است، اظهار کرد: از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تاکنون سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با وجود سیل و تحریم تثبیت شده و افزایش پیدا کرده است.

وی به افزایش وفاق ملی، انسجام و وحدت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: انسجام اجتماعی در شرایط سخت مردم را قوی می کند.