صفیر گیلان؛نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مدیریت در حوزه ارزی منجر به افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه ارتقای قیمت کتاب شده است، گفت: در حال حاضر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقلام ضروری طعمه‌ای برای برخی افراد برای سوء استفاده شده است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی […]

صفیر گیلان؛نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مدیریت در حوزه ارزی منجر به افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه ارتقای قیمت کتاب شده است، گفت: در حال حاضر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به اقلام ضروری طعمه‌ای برای برخی افراد برای سوء استفاده شده است.
نصرالله پژمانفر

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به اسم کاغذ، کالاهای اساسی و نیازمندی‌های اساسی مردم، ارز دولتی به برخی افراد محدود و انگشت شمار اختصاص داده می‌شود ولی کالایی که سر سفره مردم می‌‎آید با قیمت آزاد است.

پژمانفر عملکرد دولت در زمینه ارز تخصیصی را بسیار ضعیف دانست و افزود: امروز باید وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احیاناً وزارت آموزش و پرورش در زمینه ارز تخصیصی دولتی به کاغذ و عملکرد خود در این خصوص پاسخگو باشند که چقدر با ارز دولتی کاغذ وارد شده و چه میزان آن وارد بازار و به دست مصرف کننده رسیده است.

دولت نسبت به آینده هم هیچ برنامه جدیدی ندارد

وی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود که ارز دولتی صرف چه موضوعی شده است، گفت: متأسفانه دولت نه تنها نسبت به عملکرد خود توضیحی ارائه نمی‌دهد بلکه در قبال آینده کشور هم برنامه‌ای ندارد و این یک معضل بزرگ است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با انتقاد از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی نسبت به محتوای کتب هم پاسخگویی ندارد، افزود: در حال حاضر یک رها شدگی و وا دادگی شدیدی در حوزه مسئولیت‌های وزارت ارشاد دیده می‎شود که گویا مسئولان این وزارتخانه حوزه مسئولیت‌های خود را رها کرده است.

بازار کتاب

اگر وزارت ارشاد تعطیل هم باشد، هیچ تغییری در احوال حوزه فرهنگ نمی‌کند

پژمانفر اضافه کرد: امروز این سئوال مطرح می‌شود که اگر وزارت ارشاد حوزه مسئولیت خود را کاملا رها می‌کرد و اصلا وزارت ارشادی تعطیل می‌‎شد آیا وضع از اینکه امروز هست، بدتر می‌شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این شرایط به جای اینکه مسئولان حوزه کتاب در قبال عملکردشان پاسخگو باشند فقط گزارش می‌دهند که ما مشکل کاغذ داریم یا چاپ کتاب‌‎های غیر تأیید شده داریم؛ درحالیکه که مسئول باید در قبال اتفاقات رخ داده پاسخگو باشد./