به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران تحت پوشش در استان در سال ٩٧ از ١١٧٠۵٢ نفر به ١٢۵١۴٧ نفر افزایش یافته است از رشد ٧ درصدی این گروه از مخاطبین در سال گذشته خبر داد . ایشان افزود : بطور متوسط ماهانه حدود ۶۵٠ […]

به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران تحت پوشش در استان در سال ٩٧ از ١١٧٠۵٢ نفر به ١٢۵١۴٧ نفر افزایش یافته است از رشد ٧ درصدی این گروه از مخاطبین در سال گذشته خبر داد .

ایشان افزود : بطور متوسط ماهانه حدود ۶۵٠ تا ٧٠٠ نفر به مستمری بگیران استان اضافه میگردد بگونه ای که تعداد بازنشستگان تحت پوشش در سال ٩٧ از ٧٩٠٧٢ نفر به ٨۴٩۶٨ نفر ، تعداد ازکارافتادگان از ۶۵٩٩ نفر به ۶٨١٨ نفر و تعداد بازماندگان از ٣١٣٨١ نفر به ٣٣٣۶١ نفر رشد یافته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : در سال گذشته تعداد بازنشستگان از رشدی ٧/۴ درصدی برخوردار بوده است .

جمیل حق پرست با اشاره به رشد ٣/٣ درصدی ازکارافتادگان و ۶/٣ درصدی بازماندگان اذعان داشت : این میزان افزایش در گروههای مستمری ها در حالی تحقق یافته که میزان بیمه شدگان اصلی استان تنها یک درصد افزایش داشته است .

حق پرست در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخذ لیست و محاسبات اعمال افزایش مستمریهای سال ٩٨ توسط واحدهای اجرایی در دستور کار قرار دارد و به حول و قوه الهی مستمری اردیبهشت ماه به نرخ جدید پرداخت خواهد شد ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و صبوری مستمری بگیران عزیز اذعان داشت : تفاوت فروردین ماه نیز بر اساس هماهنگی صورت گرفته در خردادماه پرداخت خواهد شد .

مدیرکل استان با اشاره به اینکه تنها در استان گیلان بابت پرداخت تفاوت هر ماه به مبلغی بیش از ۴٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود : انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان و پرداخت حق بیمه توسط گروههای اختیاری و مشاغل آزاد در موعد مقرر در شرایط اقتصادی فعلی بهترین کمک برای اجرای مناسب تعهدات از سوی تامین اجتماعی است .