به گزارش صفیر گیلان، اسفندیار ضیائی در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تبریک هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم، تلاش برای نسل کودک و نوجوان را فعالیتی «دلی و لذت‌بخش» برای فعالان این عرصه توصیف ‌کرد و از رویکرد کانون پرورش فکری در تعامل افزون‌تر با آموزش و پرورش و نقش‌آفرینی آن به […]

به گزارش صفیر گیلان، اسفندیار ضیائی در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تبریک هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم، تلاش برای نسل کودک و نوجوان را فعالیتی «دلی و لذت‌بخش» برای فعالان این عرصه توصیف ‌کرد و از رویکرد کانون پرورش فکری در تعامل افزون‌تر با آموزش و پرورش و نقش‌آفرینی آن به عنوان بازوان نظام آموزشی درخدمت‌رسانی به مخاطبان سخن ‌گفت.

وی به ضرورت‌ ارایه‌ی خدمات فرهنگی در خارج از مدارس و مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: اثربخشی فعالیت‌ها باید در‌ جامعه مشاهده‌ شود، این مهم نیز نیازمند هم‌افزایی افزون‌تر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود است.

ضیائی به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کانون برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و تربیت کودکان و نوجوانانی مسئولیت‌پذیر و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به آنان را از جمله رسالت‌ها برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون در جهت ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان گفت: افزایش کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی، راه‌انداری مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) و تعامل با مسوولان استانی در جهت برگزاری جشنواره و مهرواره‌ها از فعالیت‌های کانون فکری گیلان است.

ضیائی، به آمادگی این مجموعه‌ی فرهنگی برای ایجاد مدارس کانونی اشاره و خاطرنشان کرد: با تاکید وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با اهمیت نقش‌آفرینی مدارس به عنوان مدرسه‌های زندگی، توجه به‌تمامی مخاطبان، مهارت‌آموزی به آنان و حمایت از استعدادها در جهت تحقق این هدف نقشی اساسی ایفا می‌کند.

هم‌افزایی فرهنگی، بسترساز تقویت بنیان‌های نظام تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه این نشست، ضمن تبریک هفته‌ی معلم به مدیرکل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری، کارکنان این مجموعه‌ی فرهنگی را از بدنه نظام آموزشی کشور دانست و حضور موثر بانوان در بخش‌های مختلف آن را در ایجاد پل‌های تربیتی مهم ‌برشمرد.

نادرجهان‌آرای در ادامه به جایگاه کانون به‌عنوان دستگاه همراه نظام آموزشی کشور پرداخت و افزود: کانون نقش ارزش‌مندی در ارایه‌ی آموزش‌های غیرمستقیم به نسل کودک و نوجوان دارد و مراکز فرهنگی هنری آن در انتقال لذت‌بخش آموزه‌ها به آینده سازان، نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی، تعامل افزون‌تر کانون و آموزش و پرورش را بسترساز تقویت بنیان‌های حوزه‌ی تعلیم و تربیت و زمینه‌ساز کیفیت‌بخشی به فرآیند نظام آموزشی کشور توصیف‌کرد و ادامه‌یافتن این ارتباط دوسویه را لازم و ضروری خواند.

لزوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های بومی محلی به کودکان و نوجوانان و لزوم بهره‌گیری از اسباب‌بازی‌های متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، ازدیگر مواردی بود که جهان‌آرای برآن تاکید داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش در این ارتباط اضافه ‌کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای است که می تواند با تولید محصول ملی و تشویق مخاطبان، نقش مهمی در ارایه‌ی اسباب‌بازی و وسایل کمک‌آموزشی و ارایه‌ی آن به دانش‌آموزان مدارس ایفا کند.

وی بر همین اساس ابراز تمایل کرد تا زمینه‌های همکاری بیش‌تر کانون و آموزش و پرورش برای تهیه و ارسال اسباب‌بازی به مدارس مناطق کم‌برخوردار استان گیلان فراهم شود.