اختصاصی/صفیر گیلان؛به مناسبت روز کار و کارگرهمایش بزرگی در سالن اجتماعات شرکت نئوپان فومنات با حضور فرماندار و مسئولان استانی و شهرستانی  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه فومن و مدیریت  و پرسنل شرکت نئوپان برگزار شد. فرماندار فومن در جمع کارگران و پرسنل زحمت کش شرکت نئوپان  فومنات ضمن تبریک […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛به مناسبت روز کار و کارگرهمایش بزرگی در سالن اجتماعات شرکت نئوپان فومنات با حضور فرماندار و مسئولان استانی و شهرستانی  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه فومن و مدیریت  و پرسنل شرکت نئوپان برگزار شد.

فرماندار فومن در جمع کارگران و پرسنل زحمت کش شرکت نئوپان  فومنات ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تبریک روز کار و کارگر و ابراز خرسندی از حضور در  جمع کارگران گفت: من در اولین دیدار با مرحوم علی مشمولی مدیر عامل شرکت نئوپان دغدغه کارگران را در چهره شان دیدم  که این برایم بسیار جالب بود.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه کارخانه های بزرگی چون نئوپان ممکن است چالش اجتماعی را با خود به همراه داشته باشد گفت:نئوپان مجموعه ای که توانسته ۶۰۰ نفر را در سفره خودش جای دهد و این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه کار و تلاش در کشور همیشه پر چالش است گفت:همه ی ما وام دار مرد بزرگی چون مشمولی هستیم زیرا ایشان  برای دوام و بقاء و ساخت این مجموعه و مدیریت آن وقت گذاشتند.

فرماندار فومن با بیان اینکه در زمان ورودم به شهرستان فرصتی پیش آمد و من در بازدید از کارخانه دریافتم که اگر چه این کارخانه و کارخانه های بزرگی مثل نئوپان چالش الایندگی و … دارد اما حتی اگر مطالبه اجتماعی  است باید به موفقیت ها نیز توجه داشته باشیم.

وی در خصوص برخی چالش ها از جمله  آلایندگی ، کارگران،تامین مواد اولیه نئوپان و درامد گفت: بعد از بررسی ۴۸ ساعته بنده دریافتم که بیشتر کارگران این کارخانه بومی و یا از شهر هم جوار  و شرکت مفتخر به دریافت مجوز عدم آلایندگی از محیط زیست در زمستان سال گذشته و نیز تعامل خوب با اداره دارایی شهرستان  و تعامل در امورات شهرستان از جمله در ساخت مسجد،مصلی،راه ،بهداشت،آب و …  را دارد.

فرماندار فومن با ابراز خرسندی از موفقیت ۹۰ درصدی شرکت نئوپان در امورات خود گفت:تا امروز هیچ کارگری از این شرکت در جلوی فرمانداری شهرستان و یا اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی برای اعتراض نیامده  و این نشانه عملکرد خوب کارخانه است.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گفت: ممکن است چنین شرکت هایی مشکلاتی داشته باشند اما طبق آن داستان معروف ما نباید بخاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشیم.

فرماندار فومن با شاره به اینکه دیدگاه بنده به عنوان نماینده دولت در شهرستان حمایت تام و تمام از چنین مجموعه ای است گفت: تلاش کنیم تا وضع موجود  را برای تولید کننده حفظ کنیم .

ایشان همچنین خواستار شد تا مسائل اجتماعی ،فنی،مواد اولیه،انرژی و غیره را برای شرکت نئوپان تسهیل کنیم  زیرا این مجموعه با تلاش مرحوم مشمولی این مرد فقید به شهرستان معرفی  و هدیه شده است.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه نیاز است تا سیستم حکومتی ما مثل کشور های آسیایی  که مشوقی برای تولید کننده و صادر کننده دارند مجلس و دولت ما  نیز معافیت مالیاتی  و تزریق پول را برای نگهداری و حفظ و پایداری به چنین مجموعه ای داشته باشد.

فرماندار فومن کارخانه موفق را کارخانه ای خواند که بتواند بازار ملی را فتح و بین المللی را پیش رو  داشته باشد گفت:  مجموعه نئوپان بازار بین المللی را در دست دارد و این راز و نشانه بقا و دوام کشور و استان است.

ایشان مهمترین عوامل توسعه را احترام به کارگر  خواند و گفت: حفظ کرامت ،دادن حقوق و مزایا و فرصت تفریحات و نداشتن دغدغه خانواده  را مهمترین رویکرد شرکت نئوپان خواند .

نماینده دولت تدبیر و امید در فومن مجموعه نئوپان فومنات را  مجموعه یزرگ در کشور  و خاور میانه خواند و گفت: اگر چه مشیت الهی موسس این کارخانه را از ما گرفت و ما حیات دنیای ایشان را نداریم ولی با گذشت ۹ ماه ما هنوز روح و حضورش را با عملکرد خوب فرزندان و مدیران   در کارخانه داریم.

وی بر همگان وظیفه دانست تا برای ثبات و جلو رفتن کارخانه نئوپان از هیچ  تلاشی دریغ نورزیم و  تعهد ما  مسئولان و کارگران این که با انرژی و انگیزه خدمت به وطن پیش برویم و بی خیال نشده و کار و تلاش را افزون کنیم.

فرماندار فومن با بیان اینکه با وردو به شهرستان و گفتمانی که در خصوص این کارخانه داشتم خیلی ها گفتند که خود را به چالش بزرگ انداختی ولی من امروز با افتخار  می گویم این چالش نیست بلکه حمایت از تولید کننده  و مردی بزرگ با ارمانهای بزرگ بود و من امروز از حضور این کارگران در جشن روز کارگر بسیار خرسندم چرا که احساس می کنم روح کار و کارگر و درآمد کارگران در این مجموعه زنده است .

وی در پایان  امیدوار شد تا همواره چرخ این کارخانه بچرخد و  بدرخشد  و مدیر عامل و مجموعه مدیریتی نئوپان بداند که ما برای کمک به توسعه در کنار شما و با شما هستیم.

 تنطیم//زلیخا صفری