به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین افتتاح برنامه جز خوانی قرآن کریم در آستان خواهر امام رشت، اظهار داشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است. وی افزود: همانگونه که بهار حیات جدیدی به پدیده های هستی می بخشد ماه رمضان نیز می تواند بین ما و زندگی نو پیوند ایجاد […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین افتتاح برنامه جز خوانی قرآن کریم در آستان خواهر امام رشت، اظهار داشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است.

وی افزود: همانگونه که بهار حیات جدیدی به پدیده های هستی می بخشد ماه رمضان نیز می تواند بین ما و زندگی نو پیوند ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: با آمدن بهار، شادی نظام هستی را فرا میگیرد و آمدن ماه رمضان هم دلهای مومنان را شاد میکند.

وی با بیان حدیثی از امام سجاد(علیه السلام) گفت: این ماه آنقدر عظیم است که با شنیدن فضایل آن شگفت زده میشویم.

آیت الله فلاحتی، ثواب قرائت قرآن در ماه رمضان را از جمله فضایل این ماه برشمرد و گفت: قرائت یک آیه قرآن در این ماه برابر قرائت تمام آیات قرآن کریم است.

وی تاکید کرد: صرف کردن اوقات در ماه رمضان برای قرائت قرآن زمینه ساز پیوند بین انسان و خدا می شود.

امام جمعه رشت درباره برکات قرائت آیات قرآن کریم، گفت: شخص قاری در سایه تلاوت قرآن به آرامش روحی میرسد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان داشت: قرائت قرآن باعث افزایش رزق مادی و معنوی انسان می شود.

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: انسان به وسیله قرائت قرآن خود را از شر نفس اماره مصون می دارد.

آئین جزء خوانی قرآن کریم همراه با تفسیر آیات کلام الله مجید، قرعه کشی و اهدای جوایز و پخش زنده از سیمای مرکز گیلان، ساعت ۱۴:۴۵ هر روز در آستان خواهر امام (س) رشت برگزار می گردد.