صفیر گیلان/زلیخا صفری، تلاش برای نکوداشت نام و یاد شهدا در بین مسئولان و مردم به جهت الگوبرداری از شهدا  امروز به یک الگو تبدیل شده است و هر روز در حال گسترش است.  امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حمله به ارزش ها، توجه به خانواده شهدا و پاسداشت اسقامت آنان به […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری، تلاش برای نکوداشت نام و یاد شهدا در بین مسئولان و مردم به جهت الگوبرداری از شهدا  امروز به یک الگو تبدیل شده است و هر روز در حال گسترش است.

 امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حمله به ارزش ها، توجه به خانواده شهدا و پاسداشت اسقامت آنان به یک ضرورت مهم برای مقابله با دشمن در جبهه فرهنگی تبدیل شده است.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با همراهی اعضای کانون های بسیج رسانه همزمان با هفته معلم و پاس داشت مقام شامخ معلمان با خانواده و همسر اولین شهید مدافع حرم گیلان سرهنگ دوم پاسدار شهید امیر رضا علیزاده که ایشان خود از معلمان نمونه زن استان است دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار پارسا با تاکید به ضرورت دیدار با خانواده های شهدا، این حضور را مایه افتخار و توفیق برای مسئولان نظام خواند.

 مسئول بسیج استان گیلان گفت: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در بین  اقشار مردم و مسئولان  از وظایف مهمی است که برعهده داریم و در این بین تلاش دارم علارغم اینکه  مدت کوتاهی است که به این سمت به همت و یاری شهدا دست یافتم  اگر لیاقت داشته باشیم  در مناسبت های مختلف این فرهنگ و دیدار با خانواده های شهدا انجام شود .این حرکت اظهار ادب به شهدا و شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

 وی بسیج رسانه و خبرنگاران بسیج رسانه  را یک ظرفیت مهم برای شناساندن شهدا خواند و گفت:  این حرکت اظهار ادب به شهدا و شهدای مدافع حرم که  حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند می باشد.

همسر شهید سرهنگ دوم پاسدار شهید امیر رضا علیزاده اولین شهید مدافع حرم گیلانی با روحیه بلندی که از  نشانه های یک معلم است می گوید از شهید فقط صبر و بردباری و استقامت را آموختم و امروز به جرات می توانم بگویم که شهدا روحیه و اخلاقشان خاص بود که خداوند چنین حکمت بزرگی را برایشان رقم زد.

وی اظهار کرد؛ آرزوی شهادت را شهید علیزاده از بچگی آموخته بود  و در این مسیر بود و طبق گفتمان رهبری که شهدا قبل از اینکه جسما” به شهادت برسند به مقام شهادت می رسند و شهید علیزاده از این دسته بود.

 خانم ایمان پور توجه به ائمه اطهار و امر به معروف و نهی از منکر را بارزترین روحیه این شهید می خواند و می گوید امروز علارغم تلاش زیادی که دارم تا این فرهنگ را در بین کودکان و نوجوانان در کلاس نهادینه کنم ولی متاسفانه  در این راه موفق نیستم ولی شهید علیزاده با شیوه خاص در این کار موفق بود.

 وی با ارامش می گوید امروز من و فرزندانم اگر چه جای خالی ایشان را لمس می کنیم ولی شهید علیزاده در تمام رفتار و حرکات و گفتمان کنار خانواده هست و ما ایشان را ناظر بر رفتارمان می بینیم .

 این معلم دلسوز امیدوار شد تا برای ساماندهی به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی همه تلاش کنیم زیرا امروز فرهنگ ما با چالش مواجه است.

 وی در پایان ضمن تقدیر از بسیج رسانه استان گیلان خواستار شد تا بسیج همگانی در انتشار فرهنگ اسلام در جامعه ، فرهنگ شهادت و امر به معروف و نهی از منکرات ورود کند تا کشور ما بیش از این اسیب نبیند.

به گزارش صفیر گیلان، اولین شهید مدافع حرم زینبی, شهید علیزاده  است.
۱۰ روز از اردیبهشت سال ۹۲ گذشته بود که گیلان حال و هوای عاشورایی به خود گرفت دلیر مردی از شرقی‌ترین نقطه گیلان  در بین‌الحرمین حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) غریبانه در کشور سوریه  با سر و دست بریده حماسه‌ای دیگر برای گیلان رقم زد و به جمع شقایق‌های خونین کربلایی پیوست.

//یادش گرامی و راهش پر رهرو

image_2019_5_8-22_55_52_289_9Nx image_2019_5_8-22_56_11_649_xk7شهید علیزاده بسیج رسانه

تصویر تکمیل می شود