به گزارش صفیر گیلان؛سید امیر مصباح با اشاره به اجرای طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان در سینماهای سراسر کشور، اظهار کرد: سخنگوی شورای صنفی نمایش ۸ اردیبهشت ماه امسال خبر اجرای این طرح را اعلام کرد. وی افزود: بر اساس تصمیم شورای صنفی نمایش، بهای بلیط سینماها در ایام ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲۰ […]

به گزارش صفیر گیلان؛سید امیر مصباح با اشاره به اجرای طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان در سینماهای سراسر کشور، اظهار کرد: سخنگوی شورای صنفی نمایش ۸ اردیبهشت ماه امسال خبر اجرای این طرح را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای صنفی نمایش، بهای بلیط سینماها در ایام ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲۰ به صورت نیم بها و بعد از این ساعت تمام بها خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه در بخشنامه ابلاغ شده رعایت برخی موارد از سوی این شورا تأکید شده است، گفت: اتمام نمایش فیلم یک ساعت قبل از اذان صبح، برنامه ریزی مناسب برای اکران فیلم‌ها تا قبل از اذان مغرب و تعطیلی آن حتی المقدور قبل از وقت افطار بخشی از موارد تأکید شده در این بخشنامه است.

وی همچنین تأکید کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی مسئولان مجتمع‌های فرهنگی و هنری و سینماداران در زمان پخش فیلم‌ها ضروری است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اکران فیلم‌های سینمایی در بازه زمانی افطار تا سحر یکی دیگر از طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان است، گفت: سینماداران باید تمایلی برای انجام این طرح داشته باشند همچنین حضور مدیر سینما و یا جانشین وی تا پایان سانس‌های نمایش در محل سینما الزامی است.

مصباح ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه به ویژه برای نسل جوان را یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد عنوان کرد و افزود: معاونت هنری و سینمایی نیز تلاش می‌کند با رعایت قوانین و مقررات و در چارچوب ضوابط و حفظ حرمت این ماه مبارک در این زمینه گام بردارد.

//مهر