به گزارش صفیر گیلان؛میزگرد “بررسی نقش روابط عمومی‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی” با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادهای استان گیلان به میزبانی دفتر خبرگزاری بسیج در رشت برگزار شد. معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان در این نشست با بیان اینکه در فضای امروز جامعه، رسانه‌ها نقش مهمی […]

به گزارش صفیر گیلان؛میزگرد “بررسی نقش روابط عمومی‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی” با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادهای استان گیلان به میزبانی دفتر خبرگزاری بسیج در رشت برگزار شد.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان در این نشست با بیان اینکه در فضای امروز جامعه، رسانه‌ها نقش مهمی دارند اظهار کرد: فضای امروز جامعه بر اساس هدفمندی و ساختار رسانه‌ها در فضاهای مختلف ایجاد می‌شود.

روح‌الله پور اسماعیلی با اشاره به اینکه تقوای فردی در مدیریت روابط عمومی‌ها باید تقویت شود افزود: روابط عمومی‌ها عامل ارتباط جامعه با نهادها و سازمان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد و دستاوردهای نهاد باید از بستر رسانه انجام شود گفت: در فضای امروزی جامعه دیگر شیوه‌های قدیمی و کلیشه‌ای جوابگو نیست.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عملکرد یک سازمان با فعالیت مدیریت سازمان سنجیده می‌شود تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در فعالیت‌ها نباید فقط خودشان را ببیند بلکه باید سازمان خود را ببیند.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش نخست و تعیین‌کننده‌ای در جامعه امروز دارند گفت: روابط عمومی‌ها در حقیقت آیینه تمام‌نمای انعکاس فعالیت‌های یک نهاد یا دستگاه اجرایی مرتبط برای مردم و عموم جامعه هستند.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت: رسانه‌ها و روابط عمومی های دستگاه‌های اجرایی به نوعی عامل ارتباط جامعه با نهادها محسوب شده و در این راستا سازمان‌های مورد نظر اگر بخواهند گزارش عملکرد، دستاوردهای خود و نوع خدمتگزاری خود را برای مردم بیان کنند از طریق رسانه‌ها انجام می‌دهند.

پوراسماعیلی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی را با شیوه‌ها و در قالب‌های مختلف به اطلاع مردم می‌رسانند خاطرنشان کرد: در کشور ما روابط عمومی‌ها به غیر از اینکه باید عملکرد دستگاه اجرایی مربوطه را معرفی و به مردم گزارش دهند بلکه باید یک حرکت مهم و اقدام اساسی در مقابل شبهه‌افکنی و سیاه‌نمایی‌های دشمن داشته باشند.

وی اهمیت و سختی کار روابط عمومی‌ها در نظام اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راستا استفاده از تکنیک‌های خاص، یکی از مؤلفه‌ها بوده و ما باید در مقابل استراتژیک و نقشه‌های دشمنان نظام که در راستای ایجاد یک نا امیدی و یأس در بین مردم تلاش می‌کنند به بهترین شیوه عمل کرد.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت: روابط عمومی‌ها به غیر از اینکه باید با استفاده از شیوه‌های نوین در بین مردم اطلاع‌رسانی کنند بلکه باید عملیات پیش‌دستانه‌ای نیز در مقابل فشار‌ها و استراتژیک دشمنان انجام دهند تا بدخواهان مردم نتوانند عملیات استراتژیک و نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

پور اسماعیلی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی، معرفتی و بصیرتی جزو وظایف روابط عمومی سپاه قدس گیلان است گفت: در مجموعه سپاه کار تبلیغات نیز بر عهده روابط عمومی سپاه است.

وی با بیان اینکه ما در حیطه کار خبر و گزارشگری در دوران دفاع مقدس افرادی را داشتیم که سال گذشته از این عزیزان تجلیل کردیم افزود: در همایش رونمایی از کتاب دوربین خاکی از گزارشگران و خبرنگاران گیلانی دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت: در نظر داریم که مجمع فعالان رسانه‌ای سال‌های مختلف سپاه قدس گیلان را تشکیل و خاطرات این عزیزان را جمع‌آوری و در قالب کتابی در اواخر سال منتشر کنیم و پخش برنامه سرو قامتان نیز به‌زودی از شبکه باران آغاز می‌شود.

 روابط عمومی‌ها از ظرفیت فضاهای مجازی مجاز استفاده کنند

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی در جایگاه خودش باید عملکرد سازمان خود را منعکس کند اظهار کرد: روابط عمومی‌ها با چالش ساختاری روبرو هستند اما باید خدمات سازمان خود را در قالب خبر و تهیه فیلم در اختیار رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها قرار دهد.

قاسم مصفا با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید از ظرفیت فضاهای مجازی مجاز استفاده کنند افزود: در جامعه امروزی ارتباط خوب با رسانه‌ها مدنظر است.

وی با بیان اینکه امروز خبرگزاری‌ها درصدد اخبار اختصاصی هستند گفت: روابط عمومی‌ها اگر خبرهای سازمان را اول در اختیار خبرگزاری‌ها قرار دهند بدون تردید اخبارشان انعکاس بیشتری خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه پوشش زنده مراسم‌ها از رسانه ملی بازخورد خبر را چند برابر می‌کند بیان کرد: رسانه ملی مخاطبین زیادی را به خبر معطوف می‌کند و روابط عمومی‌ها باید از این ظرفیت استفاده کنند.

قاسم مصفا با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید سعی کنند از حالت سنتی خارج شوند تصریح کرد: حوزه خبر در چند سال اخیر به‌خوبی رشد کرده است و این به دلیل ورود نیروهای تخصصی و معتقد است.

وی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه باید برای جلوگیری از پخش شایعات در جامعه تلاش کنند بیان کرد: روشنگری در جامعه از وظایف خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.

 متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها یک سازمان انقلابی نیستند

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب رسانه سنتی و مذهبی ما بر رسانه حکومتی فائق آمد اظهار کرد: ایران دو تغییر اجتماعی بزرگ داشته که اولی زمانی که اسلام به ایران آمد و دومی زمانی که انقلاب پیروز شد اما تغییر اجتماعی سوم که از دهه ۷۰ شروع شده با شکست روبرو شد و همه این تغییرات برپایه رسانه بوده است.

وحید بافکری با اشاره به اینکه کار روابط عمومی در شرایط امروز جامعه بسیار سخت است افزود: تجلی فعالیت یک سازمان باید از طریق مدیر سازمان بوده و مدیر روابط عمومی نیز باید پاسدار سازمان خود باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها افزود: نقش روابط عمومی‌ها باید انقلابی باشد اما امروز متاسفانه برخی از روابط عمومی‌ها یک سازمان انقلابی نیستند و البته مردم ما بسیار فهیم هستند و به خوبی مسائل مختلف را درک کرده و متوجه این مساله می‌شوند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه امروز برخی قدرت‌های غیررسمی بر تعدادی از قدرت رسمی در حال پیروز شدن هستند بیان کرد: حتی گاهی رسانه‌های غیررسمی بر رسانه‌های رسمی ما پیشی می‌گیرند.

بافکری با بیان اینکه با توجه به فضای کنونی کار روابط عمومی‌ها بسیار سخت است گفت: بسیاری از روابط عمومی‌ها باید بی‌محابا به حملاتی که به آن‌ها وارد می‌شود اقدامات توجیهی و اصلاحی داشته باشند بنابراین کار روابط عمومی‌ها امروز بسیار سخت است و البته باید انقلابی عمل کنند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت: ایرادی که امروز به روابط عمومی ادارات وارد است این است که برخی از روابط عمومی‌ها، روابط عمومی سازمان و اداره نیستند بلکه روابط عمومی مدیر خودشان هستند.

وی با بیان اینکه واگذاری ۲۰۰۰ مسکن محرومان با همکاری سپاه از برنامه‌های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) در گیلان بود گفت: کمیته امداد توانسته که در سال جاری سه هزار و ۷۵۰ شغل ایجاد کند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

روابط عمومی‌ها پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه اتحادیه‌های دانش‌آموزی وظیفه نقش دهی را به دانش آموزان بر عهده دارد اظهار کرد: بدون شک مشارکت‌های مردمی در سال‌های مختلف انقلاب، در جامعه تأثیرگذار بوده است.

مهیار فتحی پور با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند افزود: باید مسئولان برای جایگاه روابط عمومی ارزش بیشتری قائل شوند.

وی با افزود: اگر نگاه مدیریت روابط عمومی از رسانه‌ها نگاه منفعت طلبانه نباشد بی‌شک خبر آن سازمان بازتاب خوبی در سطح رسانه‌ها خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان با اشاره به اینکه تعامل روابط عمومی و رسانه‌ها باعث پویایی سازمان‌ها می‌شود بیان کرد: دستاوردهای دانش آموزان باید در سطح کشور رسانه‌ای شود و این وظیفه بر عهده فعالان رسانه‌ای است.

فتحی پور با بیان اینکه از بین همین دانش آموزان امروزی می‌تواند فعالان رسانه‌ای سال‌های بعد به وجود بیاید تصریح کرد: دانش آموزان امروزی می‌توانند افسران جنگ فضای مجازی باشند و از انقلاب در مقابل تهدیدات دشمن محافظت کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان افسران جنگ نرم هستند گفت: دانش آموزان باید مطالبه گر باشند و ما نیز درصدد هستیم که دانش آموزان با مسئولان دیدار داشته باشند و مشکلات خود و جامعه را از مسئولان مطالبه کنند تا روحیه مطالبه گری در دانش آموزان تقویت شود و برنامه‌های اتحادیه امسال حول محور چهل‌سالگی اتحادیه است..

 روابط عمومی ها با بروز کردن  خود باعث پویایی مجموعه خود شوند

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی سازمان‌ها و مردم هستند اظهار کرد: روابط عمومی اگر فعال باشد، هم می‌تواند خود را بروز کرده و هم باعث پویایی مجموعه خود شود.

صادق شهدی با اشاره به اینکه تولیدکننده اخبار، ادارات، منعکس‌کننده اخبار، رسانه‌ها و مخاطب اخبار مردم هستند افزود: ارتباط مردم با سازمان‌ها باید تقویت شود و این کار وظیفه روابط عمومی‌ها است.

وی با بیان اینکه هر خبری که در مساجد و بقعه‌های متبرکه تولید باید اثرگذار باشد گفت: ما به موقوفات نیز نگاه فرهنگی داریم و باید نیت خیرخواهانه از طریق روابط عمومی‌ها بیشتر شود.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه اهمیت ارتباط سازمان با مردم برای ما مهم است افزود: ما در چند وقت اخیر خادمان افتخاری رسانه‌ای را تشکیل داده‌ایم و درصدد انعکاس اخبار بقاع متبرکه هستیم و در حوزه تخصصی مهدویت نیز به زودی برنامه‌هایی را در صداوسیما خواهیم داشت.