به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۵ ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر(ص) است. وی، امام حسن مجتبی(ع) را عابدترین اهل زمان خود عنوان کرد و افزود: امام حسن(ع) از بردبارترین مردم […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۵ ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر(ص) است.
وی، امام حسن مجتبی(ع) را عابدترین اهل زمان خود عنوان کرد و افزود: امام حسن(ع) از بردبارترین مردم در مورد مسائل و مشکلات بود و رعایت این ویژگی ها می تواند زمینه ای برای خوب شدن ما شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۱۶ ماه رمضان مصادف با معراج پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد: روز بهره وری و بهینه سازی مصرف را نیز داریم و مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند اما در بسیاری از بخش ها اصلاح مصرف را در زندگی خود نداریم.
آیت الله فلاحتی، خواستار رعایت مصرف بهینه به ویژه در بخش حامل های انرژی شد و بیان کرد: مرفهین بی درد ۱۰ برابر بیشتر از مردم عادی بنزین مصرف می کنند.
وی بر ساماندهی مصرف حامل های انرژی تاکید کرد و گفت: هنوز در بخش مذکور ساماندهی درستی نکردیم و این امر به عهده نمایندگان مجلس است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تشکر از مردم رشت در رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: مردم به ویژه جوانان رشت حریم آحاد جامعه، حریم ماه رمضان و حریم خدا را حفظ کردند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، خاطرنشان کرد: گزینه قطعی ملت ایران با مواجهه با دشمن مقاومت در همه زمینه ها است.
وی، مذاکره با اروپایی ها را سم دانست و یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکایی ها سم مضاعف است اما افراد ترسو و بزدل مانند سلطنت طلب ها در داخل کشور می خواهند لایه های جامعه را تضعیف کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ جنگی نخواهد شد، اظهار کرد: تقابل بین ایران و آمریکا از نوع برخورد اراده هاست و به فضل الهی این بار هم ملت ایران پیروز است.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: در روزگاری که سلاحی نداشتیم در ۸ سال دوران دفاع مقدس توانستیم بینی مستکبران را به خاک بمالیم و اکنون با توجه به ساخت تجهیزات نظامی در داخل کشور، آمریکایی ها جرات حمله به ایران اسلامی را ندارند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا طرح اعمال فشار اقتصادی و به موازات آن عملیات روانی در ایران را دنبال می کند، بیان کرد: آمریکا می خواهد مسئولان ما را وادار به شکست کند و مردم را در مقابل مسئولان قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ضرب الاجل دو ماهه سران کشور به اروپایی ها مبنی بر راه اندازی بعضی از تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: در برجام آب سنگین اراک را بتن کردیم و ملت ایران می خواهد این مرکز دوباره راه اندازی شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران انتظار دارد غنی سازی سوخت هسته ای به جایی برسد که نیاز کشور برطرف شود، تصریح کرد: مردم می خواهند سانتریفیوژها دوباره راه اندازی شوند.
وی، اروپایی ها را غیر قابل اعتماد و یدک کش آمریکایی ها دانست و خاطرنشان کرد: اروپایی ها دشمنان سر گردنه هستند و پاسخ ملت ایران به دولتمردان این است که اروپایی ها و آمریکایی در خانه خود زمینگیر شدند و امروز ایران اسلامی معادله گردان عرصه های جهانی است.
امام جمعه رشت با اشاره به قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی شکر طبق اعلام سازمان های مربوطه، یادآور شد: نرخ شکر در بازار به مراتب بالاتر از قیمت مصوب است و از سازمان های نظارتی مانند صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی می خواهیم به این موضوع به طور جدی رسیدگی کنند.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: اگر مسئولان برای مبارزه با گرانی کالا پای کار نیایند مردم دردمند آسیب می بینند.
وی بر مقابله با کسانی که از دستورالعمل های نظام سرپیچی می کنند، تاکید کرد و افزود: تا هفته آینده از قوه قضائیه می خواهیم متخلفان گرانفروشی را به مردم معرفی کنند تا جامعه بداند دستگاه قضا پای کار است.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ماه رمضان فضایی معنوی برای رازونیاز انسان به درگاه الهی است، بیان کرد: رمضان فرصتی برای توبه است.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: خداوند توبه کنندگان را دوست دارد ضمن اینکه کسی که توبه می کند محبوب خدا می شود.
وی با بیان اینکه دو نوع توبه انسان و توبه خدا در قرآن آمده است، خاطرنشان کرد: توبه انسان این است که از گناهان برگردد و توبه خدا این است که انسان را ببخشد و توبه او را بپذیرد.