به گزارش صفیر گیلان؛سیدجلال سیدمحمدی در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان که که در راستای اجرای بخشنامه استاندار محترم گیلان مبنی بر سفر هفتگی مدیران کل به شهرستان ها، در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه محیط زیست موضوع مهمی است که کشور ما و دولت تدبیر و امید به […]

به گزارش صفیر گیلان؛سیدجلال سیدمحمدی در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان که که در راستای اجرای بخشنامه استاندار محترم گیلان مبنی بر سفر هفتگی مدیران کل به شهرستان ها، در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه محیط زیست موضوع مهمی است که کشور ما و دولت تدبیر و امید به صورت ویژه به آن پرداخته است، اظهار کرد:علی رغم مشکلات متعدد و متنوعی که در این خصوص وجود دارد نیاز است توجه ای بیش از پیش به مسائل زیست محیطی شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست یعنی زندگی امروز و فردای ما که اگر از آن غفلت کردیم از خودمان، زندگی آیندگان غفلت کردیم، افزود: رسیدن به محیط زیست پایدار و مطلوب را باید در اولویت برنامه کاری خود در کوتاه مدت و درازمدت قرار دهیم.

سیدمحمدی با بیان اینکه حفاظت، حراست و حفظ محیط زیست در اولویت برنامه کاری دولتمردان در سطح استان و شهرستان قرار گیرد و تاکیدات متعددی در این خصوص به وجود  بیاد خاطرنشان کرد: اگرچه عمق نگرانی ها، دغدغه ها و فاجعه زیست محیطی بسیار زیاد داست اما برای کم کردن نگرانی ها و دغدغه ها حضور همگانی و مسئولانه از سوی اقشار مختلف و مردم نیاز است تا همه وارد میدان شویم و در کنار هم و با هم افزایی و تقویت یکدیگرنگرانی ها را به حداقل برسانیم و نگاه مسئولانه ای را نسبت به محیط زیست داشته باشیم.

 سرپرست فرمانداری صومعه سرا تصریح کرد: صومعه سرا با توجه به محیطی جلگه ای که در آن واقع است از ظرفیتهای طبیعی چون تالاب برخوردار است.

ایشان تصریح کرد:همانطور که استحضار دارید تالاب به نام انزلی است ولی بیش از ۶۰درصد تالاب در حوزه تقسیمات کشوری و جغرافیایی در صومعه سرا قرار دارد.

سید محمدی تالاب را برای شهرستان یک فرصت است خواند و گفت:این فرصتها با توجه به غفلتهایی که در گذشته شده و کمبودها و نواقصی که وجود دارد می تواند به عنوان یک تهدید هم شمرده شود و باید راههای استفاده بهینه و مطلوب  برای ساختن فرصتها را مدنظر قرار دهیم.

سرپرست فرمانداری صومعه سرا در پایان به وجود ۱۳رودخانه در شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: اکثر این رودخانه ها به تالاب منتهی می شود که یک فرصت است.لازم است با حفظ و حراست از رودخانه ها تهدیدهای تالاب را نیز کاهش دهیم.