به گزارش صفیر گیلان؛  عصر روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ماه، رئیس شورای شهر رشت، با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان دیدار و گفتگو کرد. این جلسه که در دفتر ریاست شورای شهر برگزار شد، حاوی درخواست اعضای خانه مطبوعات برای کمک به ساخت و جانمایی سردیس افصح المتکلمین، مدیر نخستین جریده گیلان […]

 
به گزارش صفیر گیلان؛  عصر روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ماه، رئیس شورای شهر رشت، با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان دیدار و گفتگو کرد.
این جلسه که در دفتر ریاست شورای شهر برگزار شد، حاوی درخواست اعضای خانه مطبوعات برای کمک به ساخت و جانمایی سردیس افصح المتکلمین، مدیر نخستین جریده گیلان “خیرالکلام” در پیاده راه فرهنگی بود.
رئیس خانه مطبوعات گیلان در این دیدار خواستار تداوم برگزاری جشنواره رسانه و مدیریت شهری شد.
کریم خرسندی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز خانه مطبوعات یکی از دغدغه های خانه مطبوعات است، بیان داشت: شوراهای گذشته کمک هایی به خانه مطبوعات داشتند و از شورای پنجم هم انتظار می رود به خانه مطبوعات کمک نمایند.
وی افزود: نصب لگوی جریده خیرالکلام “نخستین روزنامه منتشره گیلان” خواسته خانه مطبوعات است و اگر جانمایی توسط شهرداری صورت گیرد، هزینه ساخت و نصب را قرار است، سازمان برنامه و بودجه تامین نماید.
رئیس شورای شهر با استقبال از این پیشنهاد، وعده داد به خانه مطبوعات در نصب این لوگو کمک نماید.
 
سید امیرحسین علوی، اظهار داشت: از شورای چهارم تاکنون ارتباط موثری با خانه مطبوعات و شورای شهر وجود داشته است.
وی انجام رسالت واقعی خانه مطبوعات را ستود و ابراز کرد: آسیب هایی در فضای رسانه ای استان مشاهده می شود که رسالت مطبوعات خدشه دار شده و وظیفه خانه مطبوعات است تا این آسیب را مدیریت نموده و نظارت بهتری حتی بر مجموعه مدیریتی استان داشته باشد.
علوی همچنین تصریح کرد: مدیریت شهری به دلیل جذابیت مالی برای رسانه ها، موجب شده شلوغترین دستگاه برای رسانه ها مدیریت شهری باشد و انتظار می رود به کمک خانه مطبوعات این فضا مدیریت شود.
رئیس شورا اذعان داشت: برخی از مطالبات خانه مطبوعات می باید در سطح ملی پیگیری شود. نظیر بیمه خبرنگاران که نیازمند نگاه تخصصی در ساماندهی بودجه های حوزه رسانه در سطح ملی است.
علوی تاکید کرد: تلاش شورا این بوده که تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشد و هدف ما برداشتن گام های بزرگتر برای مقابله با فساد است. و الکترونیکی کردن مطالبات شهروندان از مدیریت شهری، نخستین گام است.