به دنبال اطلاع دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان از آرزوی النا یگانه خشکبیجاری، دختر شش ساله گیلانی مبتلا به سرطان برای سفر به حرم مطهر امام رضا(ع)، استاندار گیلان با تقبل هزینه‌های اعزام و اقامت او و خانواده‌اش به مشهد مقدس، به آرزوی این کودک گیلانی جامه عمل پوشاند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛این کودکان نشسته روی ویلچر خوشبخترین کودکان  عالم است؛ حتی اگر بیمار باشند، حتی اگر سرطان مو ، ابرو و مژه هایشان را برده باشد! کدام لذت با شیرینی برآورده شدن یک آرزو برابری می کند؟!

 کودکان روی ویلچر هم که نشسته باشد، صورت مثل ماه شان بین ماسک سفید رنگی که بینی و دهانشان را پوشانده و چسب وگاز استریل که قفسه سینه و قلب کوچک مهربانش را هم در بر بگیرد  و کلاهی که تا زیر ابرو پایین کشیده شده، گم هم که شده باشد باز مثل گل آفتابگردانند، گلی که آفت زد ه باشد، پژمرده شده باشد اما هنوز امیدوار است تا همه روزهای سخت را را طاقت بیاورد.

قصه  النا یگانه شش ساله، قصه یک آرزوست؛ آرزوی دیدن یک گنبد طلایی ، کیلومتر ها دور از شهر و دیار خودش. آرزویی که اور را پَر می دهد ازگیلان تا به مشهد؛ آرزوی زیارت ، آرزوی شفا.

شاید این کودک اسم بیماریش را می داند و به زبان می اورد و می داند،سرطان  دارد، اما درد مفصل دردی که امانشان را بریده ، رسیده به آزمایش، بیمارستان، سرم ، تزریق ، آنژیوکت! دردی که هرچه جلوتر رفته سخت تر شده، رسیده به شیمی درمانی و برق و غیره را کمتر درک می کند.

سرطان،  دردی که بچه  را شبیه ماه  میکند و  صورت شان از مو، مژه ، ابرو ر پاک کرد است.

قصه این بچه های ماه گونه، قصه مهربانی هم هست؛ آنقدر که باورمان بشود مهربانی مسری است، واگیر دارد، دل به دل جلو می آید، یک دفعه ریشه می زند توی وجود آدم ها، بزرگ می شود، برگ و بار می دهد.

اینو نوشتم تا خبری را بازگو کنم خبری کهتا عمق قلب و قلم ریشه دواند و آن اینکه به دنبال اطلاع دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان از آرزوی النا یگانه خشکبیجاری، دختر شش ساله گیلانی مبتلا به سرطان برای سفر به حرم مطهر امام رضا(ع)،  حرم آمام مهربانی ها .

گفتنی است چندی پیش فیلمی از این کودک گیلانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن از آرزوی خود برای زیارت حرم امام رضا(ع) سخن می‌گفت‌‌ که همزمان با مراسم دومین شب از لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) در حرم آقا سید جلال الدین  برادر کوچک امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه توسط خانواده این کودک گیلانی با استاندار گیلان مطرح و دکتر سالاری ضمن گفت‌وگو با این کودک گیلانی، هزینه‌های اعزام و اقامت این کودک و خانواده‌اش را تقبل نمود تا آرزوی بزرگ این کودک گیلانی محقق شود.

و این شد که بر پرواز آرزوهای کودک سرطانی از ازحرم آقا سید جلال الدین اشرف تا گنبد طلایی امام رضا(ع) دلها را بهسمت امام مهربانی پرواز داد.

 و گزارش صفیر گیلان از این قصه و ارزوها و  و مهربانی ها ادامه خواهد داشت.