اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  شهرستان فومن  از آغاز توزیع ۵ تن گوشت منجمد با نرخ مصوب برای تنظیم بازار در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۵۷ تن شکر مردمی سهمیه شهرستان است که در مراکز تعیین شده در سطح شهر و روستاهای شهرستان به فاصله  توزیع می شود. هاشمی با […]

 اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  شهرستان فومن  از آغاز توزیع ۵ تن گوشت منجمد با نرخ مصوب برای تنظیم بازار در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۵۷ تن شکر مردمی سهمیه شهرستان است که در مراکز تعیین شده در سطح شهر و روستاهای شهرستان به فاصله  توزیع می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه از این ۵۷ تن شکر  ۱۷ تن در تعاونی روستایی و در ۹ منطقه توزیع شد گفت: این شرکت های تعاونی شامل شرکت ابن سینا در بوئین-شرکت آریا فلاح آباد- شرکت وحدت رودپیش-شرکت گشت-شرکت زیده-شرکت آلیان-شرکت گوراپس-شرکت شنبه بازار ،شرکت کهنه گوراب  و اتحادیه تعاون روستایی فومن  است.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان ۵ تن شکر به صورت نرخ مصوب کیلویی سه هزارو ۵۰۰ تومان توزیع شد افزود: حدود ۴۰ تن شکر  نیز در راه ورود به شهرستان است که  در ۵۰ نقطه شهرستان توزیع می شود .

وی افزود: ۴۵ تن شکر  صنفی و صنعتی نیز وارد شهرستان شده که این میزان شکر برای ۱۲۰ واحد کلوجه پزی و قنادان با نرخ مصوب در حمایت از واحد تولیدی صنعتی است.

رئیس صنعت و معدن و تجارت شهرستان فومن با بیان اینکه از ۵ تن گوشت که برای شهرستان در نظر گرفته شده در ۵ نقطه توزیع که یک تن در مغازه آقای ثابت توزیع و ۴ تن دیگر نیز در راه است.

ایشان نرخ مصوب گوشت را کیلویی ۳۲ هزار تومان به هر خانوار خواند و گفت: شهروندان هر گونه تخلفات را با تلفن گویای ۱۲۴  اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد؛ ساعات توزیع برای توزیع کنندگان ساعت اداری در نظر گرفته شده است و هر خانوار با ثبت نان و نام خانوادگی و شماره ملی ۳ کیلو گوشت دریافت می کند.

 التهاب بازار در عرضه  گوشت و شکر فروکش کرد 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  فومن به خبرنگارصفیر گیلان گفت: هم اکنون از طریق فروشگاه و مغازه هایی که عضو شبکه توزیع هستند شکر با نرخ ۳۴ هزار ریال و گوشت با نرخ ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان عرضه می شود.
هاشمی افزود: قبلا هر فرد امکان دریافت پنج کیلوگرم شکر با این قیمت را داشت ولی چون عده ای سوء استفاده گر وارد شدند بنابراین این میزان به سه کیلوگرم به ازای هر نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فومن گفت: هم اکنون التهاب بازار در زمینه شکر وگوشت فروکش کرده و بازار شهر فومن به حالت تعادل نزدیک می شود.

ایشان تصریح کرد؛استاندار جهانی مصرف شکر  برای هر نفر ۵ کیلو است که در ایران شش برابر استاندارد جهانی ما مصرف شکر داریم یعنی چیزی نزدیک به ۳۰ کیلو گرم که این نگاه به مصرف باید برای پیشگیری از بیماری خای قند خون و دیابت کاهش پیدا کند.

image_2019_5_29-3_48_37_377_FAA