به گزارش صفیرگیلان، مجتبی مهری با اشاره به اینکه قالی بافان گیلانی از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۸ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش بافته اند، گفت: ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی باف در گیلان این فرش‌ها را در کارگاه‌ها و کنج خانه هایشان بافته اند. وی با اشاره به اینکه در گیلان ۵۸ کارگاه قالی بافی متمرکز و غیرمتمرکز […]

به گزارش صفیرگیلان، مجتبی مهری با اشاره به اینکه قالی بافان گیلانی از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۸ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش بافته اند، گفت: ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی باف در گیلان این فرش‌ها را در کارگاه‌ها و کنج خانه هایشان بافته اند.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۵۸ کارگاه قالی بافی متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد،ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال قالی بافان گیلانی ۴۳ هزار مترمربع دیگر فرش و تابلو فرش ببافند.

مهری با بیان اینکه فرش گیلان برند خاصی ندارد،افزود: بیشتر فرش‌های گیلان به استان‌های آذربایجان شرقی، قم و تهران فرستاده و از آنجا به کشور‌های حاشیه دریای خزر، اروپا و چین صادر می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: برای حمایت از هنرمندان فرش دستباف از محل اعتبارات سال ۹۷ ، ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به صاحبان ۵۱۳ طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف پرداخت شد.

مجتبی مهری با اعلام اینکه ۹ هزار نفر از ۱۳ هزار و ۳۹۶ قالی باف گیلانی تحت پوشش بیمه هستند، گفت: امسال برای بیمه کردن قالی بافان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در تلاش برای برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در استان گیلان برای جذب بیشتر سرمایه گذران و تجار در این عرصه هستیم.