به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: این تقوا است که به انسان قدرت می دهد برای رضای خدا گرسنگی و تشنگی را تحمل کند. وی، حضور مردم ولایتمدار در راهپیمایی روز قدس را نشانه تقوا دانست و افزود: این تقوا […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: این تقوا است که به انسان قدرت می دهد برای رضای خدا گرسنگی و تشنگی را تحمل کند.

وی، حضور مردم ولایتمدار در راهپیمایی روز قدس را نشانه تقوا دانست و افزود: این تقوا است که مردم را برای لبیک به ندای امام(ره) به خیابان ها آورد.
امام جمعه رشت با اشاره به نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان توسط امام(ره)، بیان کرد: خدای متعال در آیه ۱۲۰ سوره توبه قرآن درباره جایگاه و حرکت مردم ولایتمدار فرموده است؛ هر قدمی بر می دارند که کافران را خشمگین سازند برای آنها عمل صالح نوشته می شود و اگر در این مسیر آسیبی ببینند همه را ذخیره قیامت قرار می دهد.
آیت الله فلاحتی به ۷۱ سال اسارت قبله نخستین مسلمانان توسط عده ای یهودی نابکار اشاره کرد و گفت: مدت ۷۱ اسال است که مردم مظلوم فلسطین آواره و سرگردان هستند.
وی با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی در قلب دنیای اسلام شکل گرفت، تصریح کرد: مدت ۲۲۴ سال است که حجاز در اسارت آل جهود است و طبق محاسبات تاریخی رژیم جعلی صهیونیستی را آل سعود به وجود آورده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به توطئه جدید دشمنان مبنی بر معامله قرن اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان با طرح معامله قرن توطئه جدیدی برای محو نام فلسطین را اذهان جهانی رقم زده اند.
آیت الله فلاحتی، طرح معامله قرن را نشان دهنده اوج ذلت استکبار دانست و خاطرنشان کرد: تیر دشمنان با طرح مذکور به سنگ می خورد زیرا امروز ملت های اسلامی به ویژه مردم ایران مانند ملت های گذشته در خواب غفلت نیستند.
وی با تاکید براینکه فلسطین و آرمان فلسطین در حقیقت پاره تن امت اسلام است، اظهار کرد: فلسطین و روز قدس، روز حمایت از مبانی اسلام و فلسطین است.
امام جمعه رشت، روز قدس را روز هشدار به تمام قدرت های سلطه گر جهانی عنوان کرد و افزود: روز قدس، روز مقدمه تشکیل حکومت جهانی مستضعفین است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه روز قدس، روز احیای ارزش های اسلامی است، بیان کرد: روز قدس، روز تشکیل حکومت خاورمیانه ای اسلام با محوریت فلسطین است.
وی به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام(ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این روز به عنوان رهبر امت اسلامی برگزیده شدند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ترامپ گاودوش در ماه های اخیر دو جبهه متناقض نسبت به جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است، تصریح کرد: نخست آنکه جمهوری اسلامی را تهدید به جنگ نظامی کرد و مقام معظم رهبری در این باره فرمودند؛ جنگ اراده ها است.
آیت الله فلاحتی به چرخش ۱۸۰ درجه ای رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران اشاره کرد و یادآور شد: این بیچاره چقدر حماقت دارد که فکر می کند ملت ایران هنوز پیشرفته نکرده است.
وی ادامه داد: این آدم های احمق می خواهند برای ملت های دنیا به ویژه ملت ایران تصمیم بگیرند در صورتی که امروز تمام اهالی دانش و تکنولوژی های بشری به این باور رسیدند با توجه به سرعت علمی که ملت ایران دارد بعید نیست از دیگر کشورها سبقت بگیرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عده ای ترسو در داخل هنوز فکر می کنند رشد ما در سایه رابطه با آمریکا است، خاطرنشان کرد: هر چه رشد داشتیم در سایه تحریم ها بوده اگر چه عده ای تحلیلگر زبون داخلی می گویند مشکلات اقتصادی ناشی از نبود رابطه با آمریکا بوده که این امر بسیار نازل و کم است.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: مدیریت، نظارت و توجه همه جانبه می تواند پاسخگوی مشکلات موجود جامعه باشد.
وی با اشاره به رفتار دوگانه ترامپ، اظهار کرد: ترامپ تئوری مرد دیوانه را بازی می کند تا بتواند برای همراهان خود ایجاد روحیه کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از حضور مردم در لیالی قدر، بیان کرد: از پاسداشت شب های قدر توسط دختران و پسران جوان تشکر می کنم.
آیت الله فلاحتی در ادامه به موانع قبول توبه اشاره کرد و گفت: کفر و شرک مانع پذیرش توبه است زیرا کسانی که کفر می ورزند و این روند را ادامه می دهند توبه آنها قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: اگر انسان برای خدا شریک قائل شود توبه اش مورد قبول واقع نمی شود زیرا خداوند هرگز شرک را نمی پذیرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نازل شدن عذاب الهی مانع پذیرش توبه می شود، تصریح کرد: در آستانه مرگ قرار گرفتن از دیگر موانع پذیرش توبه محسوب می شود زیرا فردی که در آستانه مرگ است، توبه اش قبول نمی شود.