به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان که در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان  برگزار شد اظهار کرد: توقع داشتیم همه کسانی که در جلسه امروز دعوت شدند حضور پیدا می کردند و آنها که نیامدند بدانند از […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان که در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان  برگزار شد اظهار کرد: توقع داشتیم همه کسانی که در جلسه امروز دعوت شدند حضور پیدا می کردند و آنها که نیامدند بدانند از این افراد گلایه داریم.
وی ادامه داد: هر مسئولی که در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان حضور پیدا نکرده مشخص می شود نسبت به این فریضه الهی دغدغه ای ندارد ضمن اینکه مسئولی که در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان شرکت نکرد معلوم می شود چگونه فکر می کند و باید توبیخ شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه قرار است دل خانواده شهدا، مردم مومن و ارزشی را راضی کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیشتر موارد در مورد امر به معروف و نهی از منکر بحث داشتند.
آیت الله فلاحتی بی بندوباری، بی عفتی و بی حجابی را در رتبه نخست دغدغه های جامعه دانست و بیان کرد: هیچ جلسه ای مهم تر و با ارزش تر از جلسه امر به معروف و نهی از منکر نیست و هر کسی  به این جلسه نیامده عذرش پذیرفته نیست.
وی به وظایف حکومت اسلامی برای برنامه ریزی رشد اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: حاکمان اسلامی وظیفه دارند نماز را در جامعه اقامه کرده و زکات را ترویج کنند ضمن اینکه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه یکسری از نیروها باید ضابط امر به معروف و نهی از منکر باشند، خاطرنشان کرد: هیچکدام از مسئولان جامعه مقام معظم رهبری را در موضوع امر به معروف و نهی از منکر یاری نکردند و اکنون نتیجه اش را می بینیم.
آیت الله فلاحتی به وضعیت نامناسب بی حجابی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اکنون لباس پوشیدن مردان با عفت تر از زنان در جامعه است.
وی با تاکید براینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی خواهیم کار پلیسی انجام دهیم، اظهار کرد: می خواهیم امر به معروف را برای مردم بیان کنیم.
امام جمعه رشت، احیای شعائر الهی و برخورد با انحراف های فکری را دومین وظیفه حکومت اسلامی ذکر کرد و افزود: حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است و تمام دست اندرکاران نظام باید پای کار بیایند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خانواده شهدا و نیروهای ارزشی کنار مسئولان نظام هستند، بیان کرد: اما به لحاظ عمل اجتماعی اشرار بر ما حکومت می کنند.
وی، برخورد با مروجان ابتذال و فساد را سومین وظیفه حاکمان اسلامی دانست و تصریح کرد: در صورتی فرزندان ما دیندار می شوند که ریشه های فساد در جامعه را بخشکانیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نخواهیم گذاشت اهالی ابتذال و هنجارشکنان مسائل ارزشی ما را زیر پا بگذارند، خاطرنشان کرد: آیا تاکنون برای امر به معروف و نهی از منکر در صدا و سیمای مرکز گیلان صحبتی شده و در برنامه هایی مانند لوجنک اشاره به این فریضه شده است.
آیت الله فلاحتی، برقراری عدالت را از دیگر وظایف حاکمان در جامعه اسلامی برشمرد و یادآور شد: فلسفه نبوت ایجاد عدالت است ضمن اینکه نیاز به تشکیلات حکومتی دارد.
وی، نخستین کار حکومت را فعالیت فرهنگی دانست و اظهار کرد: با موانع گسترش عدالت در جامعه باید برخورد شود.
امام جمعه رشت با تاکید بر معرفی زن مسلمان و حجاب به جامعه، بیان کرد: جامعه ما دینی، شیعی و قرآنی است.
آیت الله فلاحتی بر پای کار بودن تمام دستگاه های ذی ربط در امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: هر نهاد و دستگاهی که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر کم کاری کرده یا ترویج بی بندوباری کند با آن دستگاه برخورد شده و این موضوع را رسانه ای می کنیم.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده و باید زنده شود، تصریح کرد: بنای ما در اجرای امر به معروف و نهی از منکر زدوخورد نیست بلکه بیان اوامر خداوند است.
تشکیل کارگروهای فرهنگی اجتماعی امر به معروف در شهرستان های گیلان
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در مراسم معارفه خود گفت: دغدغه دینی، شرعی و اجتماعی ما حکم می کند در امر به معروف و نهی از منکر ورود کنیم.
حسن کربلایی با بیان اینکه انتظار داریم اعضای ستاد قانون امر به معروف و نهی از منکر در اداره های مختلف را به طور دقیق اجرا کنند، اظهار کرد: کارگروه های فرهنگی اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها و بخش های مختلف گیلان تشکیل می شود.
در مراسم مذکور، حسن کربلایی  با حکم حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به مدت ۲ سال به تصدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان منصوب شد.